Mine nye araucana er bare fantastiske, havde dem med hjem onsdag aften, og de er pænt fulgt med de andre "på tur" i haven lige siden.

Jeg har været nødt til at hjælpe dem ind i hønsegården torsdag og fredag aften. Og også været nødt til at bære dem ind i hønsehuset, fordi de troede at det var varmt nok til at sidde på en pind i hønsegården.
Fredag morgen fik jeg første æg, desværre ret tyndskallet og itu på møgbrædtet.
Lørdag var de lukket inde i hønsegården med resten af flokken hele dagen - uhørt! Men vi ville komme sent hjem, og jeg vidste ikke om naboen kunne klare at hjælpe to høns ind i gården. Men de fandt dog selv ud af at gå ind i huset.
I dag vandrede den ene, Olivia, fra den ene side af haven rundt om huset og over til hønsehuset, hvor hun lagde det FINESTE, sart grønblå æg, ikke i en redekasse, men i bunden at huset. WOW.

Det så ikke ud til at hun havde mod på at finde vej tilbage til de andre, og hun kender åbenbart heller ikke fidusen med at råbe op, så Jensen kan komme løbende og eskortere hende behørigt hen til de andre. Så da hun havde tusset rundt et kvarters tid bar jeg hende hen til de andre, man er vel en hønemor

Nu venter jeg bare på at Oline også skal lægge et fint, sart grønblåt æg. Det er forår og livet er skønt