Hej Forum

.
Så vil jeg igen fortælle hvor heldig jeg har været.
Jeg hentede i sidste uge 2 Jersy kæmper i Spodsbjerg, fint pakket i en flyttekasse fra Lene Lestrad, og sat på færgen i Tårs.
Min mave var levende af spænding, og jeg gamle kone, stod, som ventede jeg på min første kæreste,og så færgen komme i havn

.
Vel hjemme i Hjulby blev pigerne tjekket og vasket lide i måsen (havde siddet på en klat) og sat ind i huset.
Min knusende søde hane Kong Artur blev også sat ind, og så viste han fint pigerne tilrette. Guf blev presenteret, og en beroligende snakken til pigerne, gav hurtig trykhed inde. Mine 4 andre høns var forvist til høngegården imens.
Efter en time lukkede jeg smuthullet op, og Artur kom ned i gården og kaldte hyggeligt på sine "kyller". Han regner nemlig alle ikke fuldt udviklede høns for kyllinger, og farven på pigernes kamme var, i hans øjne ikke sexede nok, så hans omsorgsgen var det der tændte.
Pigerne kom ned og blev presenteret for resten af flokken, og førstekone fik en påmindelse om hvem der bestemte der.
Alt er foregået meget rolige, og de nye piger har ikke fået et eneste hak af de andre høns. Artur har tjek på damerne, og de nye piger blev passet og fik fint del i goderne der. Igen gik en lille time, og så lukkede jeg op til haven.
Luksus duefoder blev spredt, og alle nød solen og gildet.
Til aften snakkede Artur de nye piger ind i en redekasse, og lagde sig selv forest. I hans verden skal kyller sove i rede og gerne varmes lidt, så det er de blevet siden.
Så var der ro i huset.
Og så i dag skete miraklet.
Et fint æg blev tabt i gården at en Jersy

, hold da fast hvor blev jeg overrasket.
Det havde jeg bestemt ikke ventet efter 1 uge her.
At pigerne trivedes og fungerede flot i flokken fra dag 1 kunne jeg nok takke Artur for, men ægene må de nødvendigves selv klare.
Han putter dem dog stadig i seng i kassen hver aften, så nu bliver det sjovt at se hvornår de får lyst til en pind.
Jeg vil gerne hejse flaget her for dig Lene

, og sige tak for en fantastisk flot service, og gerne skamrose den fine stand pigerne havde.
Jeg storelsker folk der gider, så du er nu en elsket

.
Vi ses nok på LU, og så glæder jeg mig til at hilse på dig.
Kh Marcella.