Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Billig vildfugleblanding fra Harald Nyborg  (Læst 842 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline palleti

• Bruger
  • Livet er kort - spil bridge!
Billig vildfugleblanding fra Harald Nyborg
« Dato: 16 Oktober , 2013, 20:27 »
Jeg var glad da jeg fandt en 15 kg vildfugleblanding hos Harald Nyborg til 89 kr. for nogen tid siden (tilbuddet er der stadig), men nu er vi halvvejs gennem posen, og jeg må sige kvaliteten følger i høj grad prisen  >:(

Det ser ikke godt ud når man kikker nærmere på det, ligner nærmest opfej nede fra foderstoffen, og hønsene ser også nærmest fornærmede ud når de får en håndfuld som "belønning" for at komme tonsende når vi dukker op i haven. Havde de næser ville de nok rynke på dem...

Heldigvis var der også tilbud på den "ægte vare" fra Versele Laga (og flere andre gode ting) hos Land og Fritid forleden søndag, det var vist 2x15 kg for 300 kr, så der røg et par sække med hjem. Dyrt men dejligt. Det bliver de glade for  :)
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Billig vildfugleblanding fra Harald Nyborg
« Svar #1 Dato: 16 Oktober , 2013, 20:59 »
Der er ofte en sammenhæng mellem kvalitet og pris når man køber fuglefrø. Vildfuglene hos os gider slet ikke det billige pjat med hvede og majs i /d. Jeg køber en fin blanding hos den lokale fugleforening som sælger 20 kg for 200 kroner.

Jeg håber dine høns værdsætter den nye blanding de snart får :).
« Senest Redigeret: 17 Oktober , 2013, 06:34 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #2 Dato: 16 Oktober , 2013, 21:51 »
 :laugh: det lyder som om du også har små-forkældede høns
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #3 Dato: 19 Oktober , 2013, 15:43 »
Jeg var glad da jeg fandt en 15 kg vildfugleblanding hos Harald Nyborg til 89 kr. for nogen tid siden (tilbuddet er der stadig), men nu er vi halvvejs gennem posen, og jeg må sige kvaliteten følger i høj grad prisen  >:(

Det ser ikke godt ud når man kikker nærmere på det, ligner nærmest opfej nede fra foderstoffen, og hønsene ser også nærmest fornærmede ud når de får en håndfuld som "belønning" for at komme tonsende når vi dukker op i haven. Havde de næser ville de nok rynke på dem...

Heldigvis var der også tilbud på den "ægte vare" fra Versele Laga (og flere andre gode ting) hos Land og Fritid forleden søndag, det var vist 2x15 kg for 300 kr, så der røg et par sække med hjem. Dyrt men dejligt. Det bliver de glade for  :)

Firmaet VIVARA har alt til vildfugle.Det er ikke billigt men godt.
Hilsen Leif
Kanariefugle.