Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: god dværg æglægger  (Læst 8426 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Studtmund

• Passiv bruger
  • Deo Vindice - With God As Our Vindicator
god dværg æglægger
« Dato: 16 Oktober , 2013, 11:18 »
Hej fjerkræ.dk jeg har fået 6 dværg kochin kender ikke kønsfordellingen.. Da de jo ikke lægger særlig mange æg tænkte jeg på om der findes en anden dværg der lægger flere æg.. den skal være til at få fat på..

Lige et bonus spørgsmål: hvor gamle er høns før de lægger æg?
Også  I Dag Oplevede Jeg Noget Jeg Håber At Kunne Forstå Om Nogen Dage!

Den Mindste Minoritet På Jorden Er Den Enkelte. Dem Som nægter Individuelle Rettigheder Kan Ikke Påstå At Beskytte Minoriteterne - Ayn Rand (Oversat af Mig)

Individuelle Rettigheder Skal Ikke Træffes På Baggrund Af Folkeafstemninger; En Majoritet Har Ikke Ret Til At Nedstemme Minoriteternes Rettigheder. Den Politiske Funktion Er Præcist At Beskytte Minoriteter Mod Undertrykkelse Fra Majotteterne Og Den Mindste Minoritet På Jorden Er Den Enkelte! -Ayn Rand (Oversat af Mig)

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: god dværg æglægger
« Svar #1 Dato: 16 Oktober , 2013, 11:26 »
Vi har både dværg silker og dværg kochin.

Silkerne er helt klart dem der lægger flest æg. Vi får 5-6 æg pr. høne om ugen. Ind imellem bliver de selvfølgelig skruk, men ikke så tit som kochinerne :)

Hvilken farve har dine kochins?

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 16 Oktober , 2013, 11:39 »
Øv, jeg troede faktisk at D, kochin lagde nogenlunde med æg? Også om vinteren? Hvor mange lægger jeres ca om ugen? Min ældste høne er næsten 5 måneder, så med lidt held når jeg at få æg fra hende i år, men det skal jeg måske ikke regne med, jeg sørger for at de får masser af proteiner, det kan være det hjælper  /o
Ved I hvor meget jeres haner, høner vejer? De må jo heller ikke være for fede, men hvornår er de det :angel:
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 16 Oktober , 2013, 11:57 »
Hmm nej ikke i forhold til silkerne :)   Når kochinerne lægger æg, så lægger de også ca. 5 æg om ugen, men mine har lagt ca. maks 15 æg, så har de lagt sig skruk - og de er rimelig ihærdige skrukker  ::)
Dog har mine været elendige til at skrukke, kun 1 har haft held til at udruge 1 kylling. De andre hakkede kyllingerne ihjel da de klækkede  <B
Har siden læst at flere der har kochins har oplevet samme med deres høner.

Fede er de ikke - desværre fristes jeg til at sige :)  Jeg vejer aldrig vores høns, men når man jævnligt har dem i hænder, mærker man hurtigt om de er som de skal være :)

Du skal nok supplere med noget lys hvis du vil gøre dig håb om at få æg fra hende i år. Mit gæt er dog hun først begynder til foråret :)

Hov jeg glemte lige, at jeg har fået æg fra en avler i Holland, hvis kochins har lagt rigtig mange æg i foråret, så jeg er spændt på kyllerne her, om de også lægger mange æg :)
« Senest Redigeret: 16 Oktober , 2013, 12:07 Fra JNTS »
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 16 Oktober , 2013, 12:42 »
Det kunne lyde til, at jeg får rig mulighed for at afprøve mit afskrukningsbur næste år. Det hjalp på min fru førerhøne Maggi i sommers, men nok meget ydmygende for hende, når de andre ligefrem sad ovenpå hende *f

Det lyder spændende med de høns fra Holland, hvilken farve er de?
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Studtmund

• Passiv bruger
  • Deo Vindice - With God As Our Vindicator
« Svar #5 Dato: 16 Oktober , 2013, 12:43 »
Jeg vedhæfter lige et billede..
Hende jeg har fået dem af siger hun plejede at kunne hente et æg dagligt...
Også  I Dag Oplevede Jeg Noget Jeg Håber At Kunne Forstå Om Nogen Dage!

Den Mindste Minoritet På Jorden Er Den Enkelte. Dem Som nægter Individuelle Rettigheder Kan Ikke Påstå At Beskytte Minoriteterne - Ayn Rand (Oversat af Mig)

Individuelle Rettigheder Skal Ikke Træffes På Baggrund Af Folkeafstemninger; En Majoritet Har Ikke Ret Til At Nedstemme Minoriteternes Rettigheder. Den Politiske Funktion Er Præcist At Beskytte Minoriteter Mod Undertrykkelse Fra Majotteterne Og Den Mindste Minoritet På Jorden Er Den Enkelte! -Ayn Rand (Oversat af Mig)

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 16 Oktober , 2013, 12:46 »
Undskyld jakob, jeg har vist bevæget mig væk fra emnet.
Jer kender ikke meget til forskellige racer, måske dværg favarolle ? De skulle være nogle skønne høns.
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 16 Oktober , 2013, 12:48 »
Hvor er billedet, janni?
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 16 Oktober , 2013, 14:14 »
Hvor er billedet, janni?

Hvilket billede, hvis det er mig du mener altså :)

Ja hvis dværg faverolles er lige så gode æglæggere som de voksne, ville de bestemt også være et godt bud  /o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 16 Oktober , 2013, 14:43 »
Hov, jeg byttede om på navnene, undskyld.
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline leneelle

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 16 Oktober , 2013, 21:04 »
Jeg er kisteglad for mine dværgwyandotter. De lægger ret mange æg også i januar. Jeg kan for det meste få dem til at lade være med at gå skruk ved at tømme deres reder for æg.
Orpington, Dværg Wyandot, Araucana

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #11 Dato: 16 Oktober , 2013, 22:23 »
Der er en rigtig god grund til at Dværg Wyandotter er så populære som de er og det er fordi de er rigtig gode æglæggere, rolige ikke flyvske høns, som har et godt kødsæt af en dværg og som også kan finde ud af at ruge kyllinger ud.
Tillige store blommer i æggene og findes i et utal af farver og tegninger og meget nem at få fat på.
Andre gode æglæggere kunne være nogle af de lette racer i dværgudgaven. De kan være mere flyvske, men skulle stadig være rigtig gode æglæggere.

De mellemsvære racer i dværgudgaven er tit også gode æglæggere, som Sussex, R.I.R, New Hampshire, Barneveldere med flere.

Dværg Faverolles skulle også være fine, men kan have en tendens til at blive for tykke og så kommer der ikke mange æg. Så der skal man holde lidt øje med dem.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #12 Dato: 16 Oktober , 2013, 22:35 »
Dværg Legbar og Dværg Italienere er også særdeles gode æglæggere og bliver vist heller ikke skrukke i tide og ikke mindst utide.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline August P.n.k

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 16 Oktober , 2013, 23:06 »
Hej fjerkræ.dk jeg har fået 6 dværg kochin kender ikke kønsfordellingen..

Jeg forstår det som om at du ikke ved hvor mange haner og hvor mange høner du sidder inde med, hvis dette er tilfældet kunne du jo ligeså godt have fem haner og en høne, og så er det jo forståeligt nok hvis du ikke for mange æg... ;)
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #14 Dato: 17 Oktober , 2013, 07:00 »
Når jeg slår to 65 gram æg ud på panden med to æg fra wyandotter på 40 gram, så kan jeg ikke se hvad der er hvad når de har stegt færdigt. Men de små æg har en meget sej hinde, så det har en tendens til at sprøjte når jeg skal have hul på det. Er der andre der oplever det?
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race