Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hakkeorden....ind i gruppen igen  (Læst 2144 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline brexen

• Passiv bruger
hakkeorden....ind i gruppen igen
« Dato: 14 Oktober , 2013, 12:29 »
Vi har en hønemor og hendes 3 kyllinger i et mindre hus med lille gård som står inden i den store gård.
I dag ville jeg begynde så småt at lukke kyllingerne og mor ud i den store går da de jo gerne skal over i den store hus til de andre på et tidspunkt. 
Desværre var en af de store kyllinger (hane fra juni) voldsom ved kyllingemor så der røg et par fjer af hende og jeg besluttede at lukke hende og kyllingerne ind i deres lille gård igen  :-\
Ved godt at de lige skal finde en placering til hende i hakkeordenen igen........hvor længe må de være efter hende og var det forkert af mig at skride ind så hurtigt?

Offline LEgaa

• Passiv bruger
Sv: hakkeorden....ind i gruppen igen
« Svar #1 Dato: 14 Oktober , 2013, 12:59 »
Skal ikke kunne sige om du skred for hurtigt ind. Tror jeg ville gøre det samme.
Jeg har haft den bedste held med at lave en lille gård op af den store gård og have den gående op af hinanden i en små 14 dage. Hvorefter jeg lukker dem alle ud på græs uden for gårdene. Der har de travlt med at skrabe og spise og langsomt kan de nye intrigere sig uden for mange skrammer. Og efter et par dage går de alle sammen ind i det store hønsehus og det lille kan sløjfes.

Held og lykke med det.

Kh Lotte

Offline brexen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 Oktober , 2013, 09:44 »
De går op og ned af henanden hver dag kun adskilt af et hegn....
Jeg prøvede at lukke dem sammen igen i går med samme resultat eller næsten for denne gang fik de små kyllinger også hak  :'(
jeg aner slet ikke hvad jeg skal gøre for at få dem sammen på en mere rolig måde øv øv

Offline Connie

• Bruger
« Svar #3 Dato: 19 Oktober , 2013, 11:15 »
Hvor gammel er kyllingerne ?

Jeg har læst herinde på et tidspunkt, at nogen havde brugt det fif at hæve hegnet, så kyllingerne kunne smutte ind til skrukken igen, hvis det blev for meget for dem hos de andre høns - og hegnet var så lavt, at hønsene ikke kunne følge efter.  Ved ikke om du kan bruge det til noget.
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline brexen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 19 Oktober , 2013, 12:58 »
Det er nøjagtig det jeg gjorde i morges  ;)
og heldigvis så tog den hane som vi vil beholde sig kyllingerne til sig og beskyttede dem mod de andre .....så nu har jeg fået håbet tilbage :)

Offline Connie

• Bruger
« Svar #5 Dato: 19 Oktober , 2013, 13:00 »
Det er nøjagtig det jeg gjorde i morges  ;)
og heldigvis så tog den hane som vi vil beholde sig kyllingerne til sig og beskyttede dem mod de andre .....så nu har jeg fået håbet tilbage :)

Det lyder da rigtigt dejligt  /o
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner