Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor mange høns ...  (Læst 2753 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hrhanegal

• Passiv bruger
Hvor mange høns ...
« Dato: 12 Oktober , 2013, 16:17 »
Hej, hvor mange høns vil i mene jeg kan have i mit hønsehus ??

Selve huset er i to plan og er ca. 2,5 2m for neden er der halm og foder mm. Derfra kan de gå op i huset hvor der er siddepinde og hvorfra der er bygget 3 store redekasser på siden af huset.

Fra selve huset har de adgang til hønsegården som er ca 14 m2 hvor der er planter, sandbad, urter, skaller...

om vinteren/ efteråret har de næsten dagligt adgang til hele haven og engene bag ved deres hus, men om sommeren er de ikke nær så meget fritgående, da de har valgt at deres ynglings plads er vores teresse, og det er ikke så lækket med en terresse fuld af L... :)

hva´siger i...

Joan

Offline hrhanegal

• Passiv bruger
Sv: Hvor mange høns ...
« Svar #1 Dato: 12 Oktober , 2013, 17:10 »
kom lige til at tænke på at gården er rundt om hønsehuset, så det vil sige at de ca. har 14 m2 med gulvet fra hønsehuset :)

Offline hrhanegal

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 Oktober , 2013, 18:43 »
Slet ingen der vil komme med et bud...

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 12 Oktober , 2013, 18:48 »
Hvis din underskrift passer, så vil jeg mene, at du godt kan have disse syv individer på den plads - om sommeren kunne du måske købe en rulle havehegn og et dusin tentorpæle, så hønsegården kan blive lidt større, når de nu ikke har hele haven til rådighed. Masser af udeplads er vigtigere en stor indeplads.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline hrhanegal

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 Oktober , 2013, 18:53 »
Tak Helle,
Det var det jeg håbede på at høre. Det skal lige siges at de kommer ud hele foråret og selvfølgelig også om sommeren, men bare ikke hele tiden som om vinteren:)

Vil det også være ok med 6-7 store høns og så de to små silke høns ( de er virkelig små ) de fylder jo nærmest ikke mere en en halv høne til sammen :) :)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 12 Oktober , 2013, 19:18 »

Vil det også være ok med 6-7 store høns og så de to små silke høns ( de er virkelig små ) de fylder jo nærmest ikke mere en en halv høne til sammen :) :)

Altså - jeg har 5 middelstore høns boende i et hus på kun 1 kvm - det er deres eget valg, at dette skal være soveværelset, da de har et stort men hyggeligt hus på 12 kvm stående lige ved siden af, som de resterende seks høns så sover i, så hvis din flok kan finde læ for vind og vejr udenfor, så kan du måske godt klemme et par stykker ind - men så er det også slut ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #6 Dato: 12 Oktober , 2013, 19:19 »
hvis du tager udgangspunkt i økologisk hønsehold, skal hver høne(let æglægger) ha 4 m2 hønsegård, pr høne, så 3 stoer(12 m2) og lidt til  silkerne, 2 til gryden, det er jo oss suppetid.