Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lyse og mørke isa brown  (Læst 1652 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
Lyse og mørke isa brown
« Dato: 11 Oktober , 2013, 20:55 »
Ja, jeg har jo en flok isa browns, og jeg har lagt mærke til, at de mørke af dem er lidt hårde modsat de lyse, som er meget rolige og venlige og holder sig lidt i baggrunden en gang i mellem. Det er også de lyser der er supertamme. De mørke er også tamme, men ikke i så høj grad.

Er der mon nogen, der har observeret det samme? Kunne være rart at vide, om man skulle vælge de lyse fremfor de mørke hvis man har for lidt plads. Det skal lige pointeres, at de mørke ikke slås men er mere aktive og vil have mere plads for sig selv.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Lyse og mørke isa brown
« Svar #1 Dato: 11 Oktober , 2013, 21:03 »
Jeg tror det mere er individbestemt end farvebestemt og dermed tilfældigt at du har disse oplevelser af din flok.

Jeg har igennem en del år haft både de lyse og de mørke i min flok og har ikke oplevet at farven har indflydelse på, hvem der er mest tamme, fremme i skoene eller aktive.

I min hønseflok som tæller araucanaer, faverolles, maraner, blandinger og ISAer, har førerhønen igennem 5 år været...og er stadig en lys ISA
« Senest Redigeret: 11 Oktober , 2013, 21:07 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 20 Oktober , 2013, 18:57 »
Jo jeg oplever lidt det sammen. Vores den lyse isa, er meget kælen og tillidsfuld, hvor imod de 2 mørke er lidt mere reserveret og "tumpede"  ;)
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline LEgaa

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 Oktober , 2013, 19:29 »
Jeg har kun en og hun er nok en af de lyse. Hun er mild og god som dagen er lang og nemt at løfte op. Jeg har 11 hvide industrihøns, 3 Arucanaer, hvir den ene er en ung hane, 1 Maran og en Grünleger. Hos mig er det de hvide høns der styre, men det er min Osa der beskytter, nye, sølle og skræmte høns, selv hanen putter ind til hende om natten.
Jeg syntes det er en skøn mild høne. Men kan heller ikke forstille mig at farven har noget at gøre med sindet.
Jeg var forberedt på en primadonna, da jeg fik hende hjem og vil sige det mere er en Mother Teresa jeg fik mig.
Derimod er min Grünleger og mine Arucanaer Primadonnaer i stor stil.

Kh Lotte

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 20 Oktober , 2013, 20:09 »
Her er det omvendt. Her er det de mørkeste der er mest tamme og fremme i skoene :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"