Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dagens bagedyst: Indbagte fluer  (Læst 601 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lene Skelmose

• Gæst
Dagens bagedyst: Indbagte fluer
« Dato: 03 Oktober , 2013, 17:05 »
Skulle bage boller i dag . Med surdej. Har stået et par dage og "syrnet op" - med låg på. Der var godt nok et par småfluer under låget her til morgen, men hvad- det dør man vel ikke af - de fløj jo væk.
 Så jeg tilsatte gær,æg, kardemomme, olie (hørfrøolie=den dyre!!) og mel(økologisk- fint skulle det være) og rørte.
 Hmm- syntes godt nok der kom flere fluer. DET gjorde der!-FRA DEJEN!!!!!!!!!!!!!!!! Nu havde de bare svært ved at lette fra klisteret- det var ligegodt for meget, så jeg besluttede mig for at smide den ud. Ombestemte mig og hældte den i forme og bagte dem til hønsebrød. Grænseoverskridende? Ja faktisk. Men hønsene er ligeglade ( pånær hanen der ikke er meget for at smage nyt og altid lige skal se hvordan pigerne reagerer-mænd altså ::)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Dagens bagedyst: Indbagte fluer
« Svar #1 Dato: 03 Oktober , 2013, 17:07 »
*g *f ::) *e Åh, det var ærgerligt, men det gav et godt grin her i stuen. Jeg håber at dine høns nød det lækre brød, og at du selv får bagt et nyt. Det lyder jo vanvittig lækkert ;) /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #2 Dato: 03 Oktober , 2013, 17:56 »
Jeg må tilstå at min bagelyst forsvandt  - har sendt husbond i byen efter købebrød, så vi klarer morgenmaden. Jeg har spekuleret over, hvor alle de småfluer kom fra. Som om de blev udklækket undervejs i forløbet. Det var en meget besynderlig oplevelse!

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #3 Dato: 04 Oktober , 2013, 09:10 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #4 Dato: 04 Oktober , 2013, 17:36 »
 <O Heldigvis har vi høns til at gøre forarbejdet :).