Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: fasan flok som kyllinge kidnapper  (Læst 1108 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sdn

• Passiv bruger
fasan flok som kyllinge kidnapper
« Dato: 02 Oktober , 2013, 22:17 »
 i dag da jeg lukket min høns ud var de der alle sammen med først på eftermiddagen manglet så 4 af mine unge kyllinger (14uger)
vi kigget over det hele både inde i hønegården 300M2
og uden for fandt et lille hul i hegnet men ingen fjer

så her først på aften så jeg en flok fasaner i vores markskel og undret mig lidt over det var en lille hvid blandt dem og gik nærmer og opdaget så at mine 4 små kyllinger gik sammen med dem og den lille hvide var min sussex men da jeg da jeg kom tætter på rante de væk sammen med fasanerne

og mig efter men de er hurtige og forsvandt ind i noget kradt
men til min store glæde var de 4 små hved lågen ind til hønsegården da jeg skulle til at lukke for den andre høns
så nu er hele hønseholdet puttet for natten og hegnet set efter en extra gang

man har aldrig før hørt om fasaner som kidnapper kyllinger  8)

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: fasan flok som kyllinge kidnapper
« Svar #1 Dato: 03 Oktober , 2013, 05:38 »
He he ... du må have lukket hullet i hegnet, så dine store kyllinger ikke bliver alt for glade for deres nye venner og væger det frie liv sammen med dem.

Hvert forår forsøger en af områdets fasankokke at bortføre mine høner. Den/de er meget tålmodige og forsøger over et par uger. Til næste forår er vores hane her, så mon ikke han bliver gal i skralden over, at nogen vil tage hans piger. 
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 03 Oktober , 2013, 07:14 »
Det var en sjov beretning ;D, tak for den. Jeg har aldrig hørt om fasankidnappere før, men hvorfor ikke. Godt at kyllingerne kom hjem igen, og ikke valgte deres nye forældre.

Her havde vi også et fasanpar gående for to vintre siden. De var helt tamme, og gik tit ind i hønsehuset for at finde mad. Desværre overlevede ingen af dem, sandsynligvis, sommeren over, for ingen af dem vente tilbage da det blev vinter igen.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 03 Oktober , 2013, 10:52 »
Det var en god historie, tak /o
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 03 Oktober , 2013, 11:58 »
Århh den fornøjelse havde jeg for et par år siden, da mine hvide æglæggere var store kyllinger... jeg havde ingen hane på det tidspunkt, og en fasankok gik i haven det meste af dagen, og kaldte madlyde til mine unge høner,, de fulgtes med ham hele dagen, men gik pænt i seng om aftenen,,, indtil en aften jeg ikke kunne finde dem.. de sad på hegnet sammen med den smukke unge mand  :o De blev pillet ned og sat på pind, og gik derefter alligevel hjem,, mens den smukke fasan måtte overnatte i træerne ovenover... en morgen havde han besluttet at skulle se verden uden for haven, og lå fladmast på vejen,,, og hønerne  er her endnu ...
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 09 Oktober , 2013, 07:03 »
en morgen havde han besluttet at skulle se verden uden for haven, og lå fladmast på vejen,,, og hønerne  er her endnu ...
Aj Ina. Her sidder jeg og klukker over din fine historie, og så ender den sådan?!  :'(
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"