Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: min høns plukker sig selv  (Læst 4001 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
min høns plukker sig selv
« Dato: 28 ſeptember , 2013, 17:29 »
min høne er snart helt skaldet hun har plukket sine fjer helt af på hele fronten og bag på, hele numsen er bar også halen og op af ryggen er skallet. hvad sker der? det bliver snart koldt hun er ikke skruk og det er kun hinde som plukker sig. nu er hun isoleret fra de andre da jeg er bange for om hun også får hjælp til plukkerietet af dem.
vil hun kunne klare vinteren? hvor hurtigt vil fjerene komme ud igen? hilsen sanne

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: min høns plukker sig selv
« Svar #1 Dato: 28 ſeptember , 2013, 17:45 »
hej Sanne
Hvor gammel er din høne.
Hvis hun er på sit andet leve år så kan det være at hun fælder. Det gør høns som er over et år.....ca....
Det er ved den tid på året hvor hønsene fælder og får nye fjer. Sidste år havde jeg en høne som fældede så voldsomt at hun ikke kunne flyve op på sove pinden, da hun næsten havde fældet alle fjerene. Det kan være meget slemt at se på men det bliver ok når de nye fjer kommer
Måske det er det der er galt med din høne lige nu.
Har du tjekket at hun ikke har krible krable...
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
« Svar #2 Dato: 28 ſeptember , 2013, 18:04 »
hej Sanne
Hvor gammel er din høne.
Hvis hun er på sit andet leve år så kan det være at hun fælder. Det gør høns som er over et år.....ca....
Det er ved den tid på året hvor hønsene fælder og får nye fjer. Sidste år havde jeg en høne som fældede så voldsomt at hun ikke kunne flyve op på sove pinden, da hun næsten havde fældet alle fjerene. Det kan være meget slemt at se på men det bliver ok når de nye fjer kommer
Måske det er det der er galt med din høne lige nu.
Har du tjekket at hun ikke har krible krable...
hun er fra sidste sommer så ja lidt over et år. jeg kan ikke se nogen kryb på hinde og det burde være nemt nu så skaldet hun er. er hun i fæld hvornår er hun så fuld fjerri igen?

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #3 Dato: 28 ſeptember , 2013, 21:14 »
Så er det nok fældning.
 Hvornår hun er pæn igen er ikke til at sige. Nogle høns er hurtige andre ligner noget der er løgn i lllaaaaaang tid  ::)
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #4 Dato: 29 ſeptember , 2013, 12:26 »
Hun får garanteret nye fjer over det hele, de starter med at ligne pindsvinepigge - IKKE noget kønt syn, og så pludselig en dag folder de nye flotte fjer sig ud og hun kan strutte med strutskørtet igen!
Nogle maraner, nogle araucana.