Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ung hane og førerhøne  (Læst 1189 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
Ung hane og førerhøne
« Dato: 26 ſeptember , 2013, 23:30 »
Hej :)
Pokker, jeg kan ikke lige finde min store hønsebog, jeg mener at have læst deri, at det er synd for en ung hane, hvis han går sammen med en eller flere skrappe førerhøner. Han kunne simpelhen få en masse tæsk. Er der nogen der ved hvilken alder vi snakker om?
Min lille hane er knap 4 måneder, og jeg synes han bliver kuet meget af min meget skrappe lederhøne. Er det bare i orden, eller skal de skilles? Han har styr på resten af flokken.
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Bo Skov Kokholm

• Passiv bruger
Sv: Ung hane og førerhøne
« Svar #1 Dato: 27 ſeptember , 2013, 06:36 »
jeg har os haft unghaner hvor førehønen var hård ved den men har aldrig skildt dem ad og når han bliver lidt ældre skal han nok komme til og styre hele flokken...
med venlig hilsen Bo

1,4,2 gråstribet dværg maran
0,1 araucana sort
0,1 araucana/maran blanding gråstribet
0,2 hybrid
1,1nymfeparakit
0,1 min bette hund
0,1 kanin
1,1 børn
0,1 kone
2 Stk bistader

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 27 ſeptember , 2013, 09:03 »
Han skal nok klare den, når tid kommer, men de skal jo ikke mobbe ham så han ikke tør være i flokken, eller hakke hul på ham..
hvis du synes det er meget slemt kan du jo prøve i en uges tid at lade ham og skrapsakken gå alene sammen, så har hun kun ham, og så må hun jo enten lære at holde af ham, eller være ensom,, så vælger hun nok det første.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 ſeptember , 2013, 10:40 »
Tak for svar :) så ser jeg lige tiden an. Problemet et størst når de skal sove. Det er der hønen er mest arrig, hun har sin yndlingsplads som hanen har taget. Hønen har ligget skruk (på ingenting) i 3-4 uger, og da hun så vågnede op af dvalen, sad hendes store hane kylling der
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 27 ſeptember , 2013, 10:53 »
Så er det jo mest kampen og førerpladsen, og mit gæt er, at han vinder og det er helt naturligt  :)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 ſeptember , 2013, 11:06 »
Tak Ina, du har ret. Jeg er nok for pylret, men han ER nu så sød.
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Dorthe FR

• Passiv bruger
    • Kennel Fálkastjörnu
« Svar #6 Dato: 27 ſeptember , 2013, 12:49 »
Han er da bare SÅ sød og fin, som han hænger der på din hånd, Ilse  <. Smukke, mørke øjne... <D
De bedste hilsner, Dorthe

Ejet af (og det er ikke en trykfejl...) 1,3 islandske fårehunde samt 0,1 border collie.
Havde dværghøns fra 1970 til 2005, og nu er beslutningen truffet om atter at berige matriklen med fjerede væsener i foråret 2014 :)

Medlem af Maranklub DK - www.maranklub.dk

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 27 ſeptember , 2013, 13:22 »
Tak Dorthe, ja han er dejlig og mild. Når jeg kører fingeren mellen hans kam og øjne, ruller han med øjnene og falder i søvn
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Dorthe FR

• Passiv bruger
    • Kennel Fálkastjörnu
« Svar #8 Dato: 27 ſeptember , 2013, 13:23 »
Nåååårh  <.

Ejet af (og det er ikke en trykfejl...) 1,3 islandske fårehunde samt 0,1 border collie.
Havde dværghøns fra 1970 til 2005, og nu er beslutningen truffet om atter at berige matriklen med fjerede væsener i foråret 2014 :)

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 27 ſeptember , 2013, 13:36 »
Dorthe, har du bestemt dig for en race? Jeg synes det var vildt svært, der er så mange gode.
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Dorthe FR

• Passiv bruger
    • Kennel Fálkastjörnu
« Svar #10 Dato: 27 ſeptember , 2013, 13:49 »
Jooo, Ilse, jeg vil i hvert fald ha' Maraner og de skal sikkert være 'fundamentet' i min lille flok. Derudover vil jeg nok også ha' et par Araucana, sådan for at gøre det lidt farvestrålende at samle æggene  ;)

Begge racer skulle være nemme at omgås, og så betyder det også rigtig meget for mig, at mine fjer kan blive tillidsfulde og nemme at tage op. Helst vil jeg ha' store høns, MEN pladsen i haven, som er til rådighed til hus og gård, kan her være afgørende for, om det bliver store puller eller dværg-puller.

Jeg KAN dog love dig for, at jeg har været vidt omkring i min søgen. Det sociale har også stor betydning og jeg er bare SÅ glad for, at jeg fandt dette forum med andre hønsetosser. Næste lørdag (d. 5/10) vil jeg til Marandag i Holstebro, netop for at lære de rare mennesker og deres puller at kende  *o. Jeg har nemlig meldt mig ind i Maranklub DK  :laugh:

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 27 ſeptember , 2013, 14:29 »
Ja, det er et super forum vi har her, og alle er så søde og svare, også selv om de garvede må have hørt spørgsmålene mange gange før.
Det lyder til at det er nogle gode racer du har valgt /o
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Dorthe FR

• Passiv bruger
    • Kennel Fálkastjörnu
« Svar #12 Dato: 27 ſeptember , 2013, 14:47 »
Tak skal du ha', Ilse  /o