Jeg vil gerne kommentere, men ved ikke hvad jeg skal skrive, ud over at det er helt forrykt, at vi er kommet hertil mht. til produktion af dyr til menneskeføde, udelukkende fordi vi er så grådige, at vi ikke længere kan spise grød en gang om ugen, æggekage en anden dag, og maks to frikadeller pr. mand, og så sovs og kartofler for resten.
Diskussionen har været vendt blandt min omgangskreds adskillige gange, og jeg hører gang på gang "min mand kan ikke leve af koldskål, der skal kød på bordet" eller "min søn spiser ikke lasagne hvis der er grøntsager i, og jeg laver altid lasagne af 1 kg kød til os, for han er teenager og elsker kød (en familie bestående af 1 mor, 1 lille pige og 1 teenagedreng)."
Så længe producenterne og supermarkederne ikke oplyser (bliver pålagt det) om dyrets levevilkår, sker der ikke meget ude hos forbrugerne, slet ikke når en økologisk svinemørbrad koster 110 kroner, mens tre konventionelle kun koster 80 kroner. Ikke noget svært valg for de fleste. En pakke gaspakket medister i Netto fortæller ikke hvordan den har levet...