Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Der er ikke "krudt" i min Luttehane!  (Læst 2534 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline RandiL

• Passiv bruger
Der er ikke "krudt" i min Luttehane!
« Dato: 24 ſeptember , 2013, 20:36 »
Ja han er fra 2010 og jeg har haft ham siden foråret men over sommeren har jeg desværre ikke haft held med befrugtningen. Senest var det 6 blanke æg her i denne uge (ud af 6 æg skrukken lå på).
Jeg har få gange set ham parre en høne men ofte løber han bare lidt efter dem om morgenen men giver hurtigt op.
Jeg har nu planer om at han må møde øksen snart og jeg må finde mig en ny hane. Men altså han er venligheden selv og vi kan godt lide ham, han er en god hane der tager sig af høner og kyllinger. Men hvad er jeres bud? Burde jeg give ham en sæson chance mere eller????

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Der er ikke "krudt" i min Luttehane!
« Svar #1 Dato: 24 ſeptember , 2013, 20:42 »
Han bliver ikke yngre, så der kommer ikke mere krudt i ham, så hvis du vil have kyllinger til foråret, så køb en ny og frisk unghane, endvidere skulle også være muligt at finde en god og rar hane på nuværende tidspunkt. 
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline RandiL

• Passiv bruger
Der er ikke "krudt" i min Luttehane!
« Svar #2 Dato: 25 ſeptember , 2013, 00:49 »
Tak for dit svar Lene. Men kan en unghane (stor hanekylling) godt hamle op med min flok høns nu eller bør jeg få en fra sidste år?

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Der er ikke "krudt" i min Luttehane!
« Svar #3 Dato: 25 ſeptember , 2013, 08:35 »
De fleste opdrættere laver kyllinger tidligt på året, så du kan sagtens finde en hane på ½ til 3/4 år, som sagtens kan administere dine høner nu, især når det er de lette hønsetyper.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub