Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vinter overnatning  (Læst 614 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline matisok

• Passiv bruger
Vinter overnatning
« Dato: 20 ſeptember , 2013, 19:19 »
Hej alle,

Mine 3 isabrown vil hellere sove udenfor end inde i mit hønsehus. Jeg har prøvet at opdrage dem, men ligemeget hjælper det. De trives bedst i åbne landskaber. Hønsehuset rigeligt stort.

Så nu overvejer jeg faktisk at inddrage hønsehuset til det oprindelige skur det var, og så bygge en lille "overdækning med pinde" på ydersiden, hvor de ynder at sove. Det løser jo snildt rengøringsopgaven, hvis der ikke er bund i huset. Dejligt.

Mit spørgsmål: tror I herinde at et par isabrowns kan holde sig varme nok i den danske vinter uden ordentlig isolering/tæt hus? Ville de kunne have det fint i et bundløs overdække på deres små pinde?

Mathias

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Vinter overnatning
« Svar #1 Dato: 20 ſeptember , 2013, 19:55 »
Måske :-\ var det mine, fik de ikke lov til at sove ude.

Kunne du ikke vente med at gøre alvor af dine overvejelser til foråret, så hønerne har en mulighed for at fortryde udelivet, hvis vinteren bliver for ...træls for dem.
« Senest Redigeret: 20 ſeptember , 2013, 20:50 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline LEgaa

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 20 ſeptember , 2013, 20:00 »
Umiddelbart vil jeg tro de kravler ind på pinden hvis det bliver for koldt, så længe de har muligheden. Isaer er jo lidt stædige, så måske skal der kulde til. De har også en god tyk fjerdragt, så måske kan de klare sig godt så længe det ikke stormer.

Syntes idéen med udendørs pinde er en fin idé, så kan de selv vælge. Jeg gad også gerne sove ude hvis ikke det var for myg og kulde.

Kh Lotte

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 20 ſeptember , 2013, 20:39 »
Høns er vanedyr, og mit gæt er at de bliver ude på deres ping selvom de synes det er p.... koldt.
Ude i naturen ville de søge naturligt læ, men den frihed har de jo ikke i en hønsegård, hvor tingene er givet på forhånd,,,
Var de mine høns kom de ind i hus, i læ for sus og dus... så kan man jo anføre at høns er en fugl der altid har kunne klare sig, tja måske,, en Isa er en industrihybrid, og måske måske ikke god til udelivet året rundt.

Alle høns kan finde ind i huset, det er kun et spørgsmål om hvordan man griber det an...
når de er gået til ro udenfor, så tag dem og sæt dem ind... tænd evt en lille lampe, lygte eller lys inde i huset, så de kan finde ind,, bliv ved med at sætte dem ind til de har fattet det... lyset vil lokke dem, især hvis du sætter lidt guf til dem som lokke mad ved sengetid..

Hvis huset er stort, så tag den ene halvdel til skur, men lad hønsene beholde den anden del.

Held og lykke med projektet.
« Senest Redigeret: 20 ſeptember , 2013, 20:48 Fra Ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn