Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så fik vi endelig en lille flok Dværg Silker til samlingen  (Læst 1697 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
Så fik vi endelig en lille flok Dværg Silker til samlingen
« Dato: 19 ſeptember , 2013, 09:28 »
 I aftes kørte vi hele den lange tur fra Ribe til Odense, for at hente 7 stk. 8 uger gamle Dværg Silke kyllinger - de er bare Så nuttede og kan ses i mit album - gode råd til pasning og pleje af dem, modtages med kyshånd  /o - lige nu får de noget, meget småt starts foder, som jeg fik med til dem, skal de på voksefoder nu eller bare fuldfoder + lidt korn, grønt osv. ?   

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
Sv: Så fik vi endelig en lille flok Dværg Silker til samlingen
« Svar #1 Dato: 19 ſeptember , 2013, 16:31 »
Slet ingen der kan hjælpe med lidt gode råd - skal de bare passes lige som alle andre kyllinger, eller er de mere sarte ??
« Senest Redigeret: 19 ſeptember , 2013, 21:10 Fra Turbomoster »

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #2 Dato: 20 ſeptember , 2013, 13:59 »
De passes bare ligesom andre kyllinger. Silkehøns er ikke så sarte igen og klare sig fint imellem andre kyllinger også.

Du kan så småt begynde at blande voksefoder i deres startfoder, da de har alderen til det og lidt korn ved siden af tager de nok ikke skade af. De kan nok få tiden til at gå hvis det spredes i bundlaget kornet og lidt grønt tager de heller ikke skade af at få saveret.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 ſeptember , 2013, 21:16 »
Tillykke med dine små :) er sikker på du bliver glad for den race ;) Kan se at Frank har svaret dig :) men kan da også lige komme med hvad vi gør .vi fodrer vores silke kyllinger. Med start foder, samt lidt undulat blanding (grund foderet er start foderet) når de bliver lidt ældre får de (fase 2 kyllinge foder) men det fodrer vi også de voksne med :) samt lidt korn, så får de også grit/strandskaller med kul i(købes i brugsen) eller strandskaller som vi også giver de voksne. Vi giver dem også noget grønt til dem som ikke går med skruk og eller ikke kommer på græs. Derudover giver vi kogt æg, tomat skiver og måske lidt malet eller knækket majs :) og ja kogt ris får de også indimellem :) og jeg er helt enig med Frank :) held og lykke med de små :) Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 ſeptember , 2013, 11:24 »
Tusind tak for hjælpen Frank og Stinne - Jeg har lige lagt billeder op, et billede af hver kylling med nr. under billedet - tør i, at byde ind med hvilket køn de har - Jeg har fået det gjort på Silke Forum, men kunne da være sjovt, at høre jeres mening også, og også om i rammer det samme resultat  /o

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 21 ſeptember , 2013, 11:52 »
Da selv tak :) uha silker er ikke de nemmeste at kønsbestemme , men vil da gerne prøve :) Frank er altså så god til også noget sådan så mon ikke han kan give et bud :) hvor har du dem fra ? opdrætter ? Stinne
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

www.silkies.dk

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 21 ſeptember , 2013, 11:59 »
de er kun 8 uger ikke ? mangler både forfra /og kam billede og fra siden af dem alle for at kunne give mit bedste gæt  :D ;D men prøver med et par stykker , nr. 7 ligner godt en hane, nr. 3 høne , nr. 2 hane ...de andre er svære at se på billedet synes jeg. men synes det mest "ligner" flest drenge, men igen gerne lidt flere billeder af hver :) haner har som regel en bagudrettet top og hønerne mere opretstående, men det kan man ikke forlade sig på for nogle høner kan have hanelook :) men søde er de :)

www.silkies.dk

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 21 ſeptember , 2013, 13:06 »
Hej Stinne - Jo de var 8 uger i torsdags og de kommer som sådan ikke fra en avler - købte dem som værende røde af en pensioneret skolelære i Odense, men på Silkeforum siger de kryds mellem rød og Vildtfarvet og det tror jeg passer meget godt, med de forældredyr jeg så på stedet - så prøver jeg lige med 3 billeder af hver kylling  /o

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 21 ſeptember , 2013, 13:13 »
Kylling 1

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 21 ſeptember , 2013, 13:15 »
Kylling 2

Offline Turbomoster

• Passiv bruger