Ja så er jeg her igen med et lille udvalg af spørgsmål, der rammer en nybegynder

Jeg har lige læst et eller andet sted, at man ikke bør fodre høns mere end, at der er spist op på en halv time. Er dette rigtigt? Så har vi nemlig gjort det helt forkert og hvis det er rigtigt, er der så kun tale om én gang om dagen?
Vores har æglægningsblanding i en automat i huset, som de ikke spiser meget af. De har en skål i gården med det samme, som de spiser en del af i dagens løb. Derudover for de en del frugt, grønt, rester og brød. Faktisk var vi begyndt at give dem, så det passede med, at de havde til hele dagen. Om morgenen, når de kommer ud, går de straks i gang med at spise.
Ingen af hønsene sidder på pind. De to Amberlink lægger sig i hver sin redekasse og de tre silkehøns ligger i spånerne på gulvet. Om morgenen er de store stået op og de små har lagt sig i den ene redekasse. Skal vi bare lade dem sove sådan?
Er det et problem, at de to store tydeligt er dem, der bestemmer? Meget af tiden går de bare i hver sin ende af hønsegården, men når der kommer mad ind, mener de store at have ret til lige at tjekke det hele ud og de små skynder sig at smutte med nogen pipperi. Jeg har ikke set deciderede kampe eller hakken. Højst et par gange, hvor en stor lige er faret lidt hurtigt hen mod de små, som så har flyttet sig.
De små går heller ikke selv ind om aftenen. De går til ro under hønsehuset, så nu har vi lagt en lille kasse, de kan putte sig i og som er lige til at trække ud, hvorefter vi sætter dem op i huset. Når alle er inde er det lidt pip og gok et minuts tid efter vi har trukket gardinet for og så er der tilsyneladende ro.
Jeg har prøvet at skifte al strøelse og sprøjte dem alle med lidt deodorant, så de skulle lugte ens, samt at lokke dem op med majs, men endnu uden held