Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Snavset vand  (Læst 5089 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
Sv: Snavset vand
« Svar #15 Dato: 18 ſeptember , 2013, 19:40 »
Hmm, ja, hvis vandet kun kommer ud når man rykker metalstangen til siden eller skubber den op. Kaniner kan jo nok sutte, men det kan høns jo ikke. ;)

Offline MOK

• Passiv bruger
    • Odahesten.dk
« Svar #16 Dato: 18 ſeptember , 2013, 21:28 »
Det må prøves  /o
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 11 Oktober , 2013, 18:54 »
Har nogen prøvet det? Jeg kan i hvert fald se, at min lille spand, selvsagt, er for lille! Den rummer også kun en enkel liter, men jeg var for ivrig efter at prøve niplerne af. Jeg skifter til en større i weekenden. ::)

Hvad angår brugen af dem i frostvejr, så kan man sætte et akvarie varmelegeme i spanden! Det har jeg læst mig frem til, at mange gør. Og de koster heldigvis en slik på dba: http://www.dba.dk/dyr/akvarier-terrarier-fisk-og-krybdyr/akvarier-og-terrarier/produkt-varmelegeme/?sort=price

Jeg har dog ikke strøm derude, så tænker på at bruge en termoboks eller hvad sådan en hedder i stedet for en spand. Så kan jeg skrue niplerne direkte I hvis væggen ikke er for tyk. Ellers kan jeg trække et kort rør derfra. Eller bare bruge min spand og bruge et batteridrevet varmelegeme. /o

Offline Kastrup

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 11 Oktober , 2013, 20:31 »
Lige et lille spørgsmål: drypper eller spilder de noget vand? For mit hus har træ bund, men hvis de ikke gør skal jeg da ha fat i sådan nogle!

Mvh Henrik

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 11 Oktober , 2013, 20:38 »
Mit hus har også træbund. Og som prikken over i'et er der karton ovenpå træet. ;D

Og nej, de drypper ikke. Jeg kunne skrue dem af og simpelthen dele den op i sine tre grundkomponenter, to metalstænger og en metalkugle og så de to stykker røde plastik. Jeg har lige åbnet en af dem jeg har i reserve, og der er en gummiring indeni udover ringen udenpå. Og hos mig drypper det ikke.

Hvis du skal have nogen, så husk at hænge spanden i den rigtige højde. Først hang min for lavt så det dryppede på gulvet når hønsene drak. Efter to minutter hævede jeg spanden så de skulle løfte hovedet og strække halsen lidt, så flød alt vandet i næbbet på dem.

Offline Kastrup

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 11 Oktober , 2013, 21:30 »
Super. Tak. Det må prøves! For jeg synes også de sviner deres vand!

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 12 Oktober , 2013, 04:27 »
Hej         America  har dem også
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #22 Dato: 12 Oktober , 2013, 07:33 »
Et akvarievarmelegeme skal bare være under vand hele tiden ellers brænder det af.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 26 Oktober , 2013, 10:46 »
Men er det ikke noget med, at det automatisk slår fra hvis man glemmer at fylde op? Lidt i retning af en el-kedels tørkogningssikring.

Offline Ole Baun

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 26 Oktober , 2013, 11:21 »
Man kunne vel også bare sikre sig at akvarievarmelegemet altid er under vand, ved at anbringe det i en mindre beholder (f.eks. 1 liter) med vand i, i den store beholder (spand).
Mvh Ole Baun

0,3 Isa Warren (hybrid)
0,2 sorte skovhøns (hybrid)
0,2 tværstribede skovhøns (hybrid)
0,4 sølvhalsede dværg italienere
1,10 lys sussex

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #25 Dato: 26 Oktober , 2013, 17:42 »
ole den er genial

Offline ncj

• Bruger
« Svar #26 Dato: 26 Oktober , 2013, 18:45 »
Jeg har en jæger akvarievarmer,som slår fra ved f.eks vandskift,hvis man glemmer at slukke den.Men den er da ikke billigere end en varmeplader,jeg ved heller ikke hvor mange Wat der skal bruges for at holde vandet frostfri med sådan en.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline crj100

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 27 Oktober , 2013, 14:12 »
Har længe forsøgt med "nippelmetoden" ved vores høns. Men de har ikke fanget ideen, trods det at den efterhånden har været ophængt i et års tid.....

Og vil ikke "tvinge dem" ved at fjerne det normale vandtårn.

Så ligger inde med en 6-8 ekstra nipler ;-)
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 27 Oktober , 2013, 14:40 »
Mine slog verdensrekord i at begynde brugen af dem.
Men hvordan ser dine ud? Dem jeg har købt (fra denne butik) ser sådan ud:

http://honseland.dk/index.php?id_product=1&controller=product

De er røde og har en skinnende "pind" der stikker ud af bunden.

Jeg har undgået de gule, som jeg har fået at vide er knap så gode.

Det er også fordi kyllinger og høns er interesserede i den røde farve, at fodersiloer er røde forneden, hvor foderet ligger. :-)

Offline Tove

• Bruger
« Svar #29 Dato: 27 Oktober , 2013, 17:52 »
Jeg har købt nogle efter at have læst Doktorens indlæg. Mine høns er tydeligvis vældigt begavede, for de har fanget den! Der står dog stadig et vandtårn, da vi har høns i flere højder .... Men vi agter så at hænge spande med nipler i flere højder op. Det er virkelig lækkert at slippe for alt det vandgriseri
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)