Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Årets dyreven  (Læst 35409 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Årets dyreven
« Svar #45 Dato: 12 ſeptember , 2013, 12:20 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Vikkelsø

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 13 ſeptember , 2013, 11:18 »
Jeg har også stemt på dig Finn.

Og læg mærke til, at Direktøren for Toms er nomineret i kategorien 'Meningsdannere', fordi han har afskaffet buræg i produktionen hos Toms. Han fik min stemme i den kategori, og jeg vil da opfordre jer andre med hønsefeber at stemme på ham også!

Hav en god weekend alle sammen!
0,6 Maran
0,1 Silke
0,2 Grønlæggere

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #47 Dato: 13 ſeptember , 2013, 12:18 »
Afstemningen er lidt tricky. Jeg faldt selv i sidste år og stemte på en dyreven i alle tre kategorier, men: selv om der er tre kategorier kåres der kun éen overordnet dyreven, mens der kåres en dyreven i hver kategori, men som ikke får den overordnede ære og vidst nok heller ingen penge. Derfor har jeg undladt at stemme på de andre, selv om der er flere gode bud i de tre kategorier.

De kendte har desværre tendens til at løbe med sejren, og man må jo sige at Toms hører til i den kategori :-\.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #48 Dato: 13 ſeptember , 2013, 16:32 »
jeg har nu også kun stemt på finn
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
« Svar #49 Dato: 13 ſeptember , 2013, 19:52 »
Hold dog op Mikkel !!

Journalister finder jo på de bedst klingende titler, og det er total uden betydning om Finn kaldes: Formand, Forumadministrator, ægtivist kampagneleder eller noget andet. Det er alt det han gør det handler om.

Ja noget demokratisk menneske er du ikke Peter. Jeg har fuldt ud ret til at sige min mening, og måske var det dig og ina der skulle finde et andet sted. Et sted hvor man holder af ensretning og undertrykkelse.

Det glæder mig, at Finn har prøvet at få dem til at skrive en mere korrekt titel. Det er det eneste jeg ber om.

Og jeg har det ganske fint med, at dette er et forum uden formand. Det er jo præcis min pointe. Så længe vi ikke har har demokratiske valg af talsmænd/formand eller lignende på dette forum. Så er der heller ikke nogen, der kan påstå at de er det, og kan tale på brugernes vegne.

Og jo Kristiank, formænd er noget man vælger. Uanset om det er idrætsklubber, aktieselskaber, partiforeninger eller alt muligt andet. Danmark har nok den flotteste tradition i Verden for demokratisk foreningsliv. Og det synes jeg man skal værne om. At dette så ikke er en forening, det kan have både fordele og ulemper. En ulempe er, at der ikke er nogen der kan tale på vegne af brugerne, for det har de ikke mandat til. Det var der desværre nogen der lod som om de kunne tidligere på året, og det tillod jeg mig så at kritisere.

Og man kan heller ikke komme og påstå, at nu er den diskussion lukket. Det er jo netop ikke muligt at lukke en diskussion, når man ikke tager afstemninger om dem, eller om hvem der skal beslutte det.
Man kan naturligvis vælge at forbyde visse holdninger eller at smide nogen ud af Forum. Men så er det nok hurtigt slut med velvilje i medierne.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #50 Dato: 13 ſeptember , 2013, 22:12 »
Afstemningen er lidt tricky. Jeg faldt selv i sidste år og stemte på en dyreven i alle tre kategorier, men: selv om der er tre kategorier kåres der kun éen overordnet dyreven, mens der kåres en dyreven i hver kategori, men som ikke får den overordnede ære og vidst nok heller ingen penge. Derfor har jeg undladt at stemme på de andre, selv om der er flere gode bud i de tre kategorier.

Det ville have været rart at vide på forhånd, så havde jeg ikke stemt på én i hver kategori. Kan man trække stemmer tilbage?  ;D ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #51 Dato: 13 ſeptember , 2013, 22:19 »
Det er lidt tricky, men DB skriver det selv

Blandt de indstillede dyrevenner udvælger en dommerkomité fra Dyrenes Beskyttelse tre kandidater i hver af de tre kategorier. Dem kan befolkningen efterfølgende stemme på og dermed være med til at kåre kategorivinderne. Blandt de tre kategorivindere udvælger Dyrenes Beskyttelses Bestyrelse derefter den endelige vinder af titlen som Årets Dyreven 2013.

Kategorivinderne og den endelige Årets Dyreven 2013 afsløres ved et arrangement på Dyrenes Beskyttelses fødselsdag den 20. november.

Antallet af stemmer indenfor kategorien bestemmer altså hvem der vinder denne kategori, men det er DB der ud fra de 3 kategorivindere vælger hvem der er Årets Dyreven 2013.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #52 Dato: 13 ſeptember , 2013, 22:26 »
Jamen det lyder da bedre. Så er intet forgjort ved at stemme i alle tre kategorier (forudsat at DB's valg af den endelige vinder ikke afgøres af antallet af stemmer hver kategorivinder har opnået).
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #53 Dato: 14 ſeptember , 2013, 08:39 »
Tak for forklaringen Finn, det havde jeg ikke selv læst mig frem til. Jamen, så vil jeg da kigge mig om efter en at stemme på i de to andre kategorier også.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #54 Dato: 14 ſeptember , 2013, 10:30 »
Men det er vel svært for DB at se ud over at en af de samlede deltagere får eks.vis 5000 stemmer, mens en af kategorivinderne kun opnår 500.. så er det vel nemt ikke at tage vedkommende som vinder, men lade den med max stemmer vinde, især hvis der er stor forskel...
Jeg stemte for en sikkerheds skyld kun på Finn  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #55 Dato: 14 ſeptember , 2013, 12:11 »
DB vælger sikkert en der er kendt/politiker/pengestærk som Årets dyreven... Et eller andet sted gad jeg godt se Mette Gjerskov blive valgt som dyreven 2013 for er du da vimmer et ramaskrig det kunne give fra hundefolket ;)
Jeg har også kun stemt på Finn... for han er bare "The one and only" :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #56 Dato: 14 ſeptember , 2013, 14:30 »
DB vælger sikkert en der er kendt/politiker/pengestærk som Årets dyreven... Et eller andet sted gad jeg godt se Mette Gjerskov blive valgt som dyreven 2013 for er du da vimmer et ramaskrig det kunne give fra hundefolket ;)
Jeg har også kun stemt på Finn... for han er bare "The one and only" :)

Mon ikke de ved det i DB,Ja man har da lov at håbe at almindelig dagligdags opdattering ikke er gledet dem helt forbi
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #57 Dato: 14 ſeptember , 2013, 16:02 »
Finn ER MIN HELT  /o
Det forbliver han --- med eller uden titel  ;)
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #58 Dato: 14 ſeptember , 2013, 21:24 »
Finn ER MIN HELT  /o
Det forbliver han --- med eller uden titel  ;)
/o /o
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Connie

• Bruger
« Svar #59 Dato: 14 ſeptember , 2013, 21:39 »
Flot nominering, Finn - stemme er afgivet  /o
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner