Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad bruger i andeæg til?  (Læst 4607 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ole Nørgaard

• Bruger
    • Strynø Hereford Kød
Hvad bruger i andeæg til?
« Dato: 11 Marts , 2009, 10:38 »
Hej, vil spørge, hvad I bruger andeæg til? Vi har høns, hvor vi selvfølgelig spiser dem, men vi har aldrig hørt om personer, der spiser blødkogte andeæg.
MVH
Ole
Med venlig hilsen
Nørgaard

PT. 24 rugeæg - 8 creamlegbar, 6 blanding af creallegbar og maran, 6 bielefelder og 4 af maran..

Vi har økologisk Hereford kvæg som vi sælger som levende dyr og som slagt. Vi har 3 islandske heste samt 5 gamle pensionerede får samt 1 stk. Lagotto hanhund med navnet Luca..

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: Hvad bruger i andeæg til?
« Svar #1 Dato: 11 Marts , 2009, 10:56 »
Jeg mener da at have hørt at man kan bruge andeæg til det samme som hønseæg. Hviden er bare mere sej i andeæg.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Metteoskov

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 Marts , 2009, 11:23 »
Jeg bruger dem til at bage med. Nu er jeg ikke den store bagemester men jeg har ladet mig fortælle at andeæg simpelthen er de bedste at bage med, netop pga. hviden, som skulle gøre brødet bedre. og det er sandt skal jeg ikke kunne sige, men jeg har brugt dem til bagning og jeg har været meget tilfreds hvergang.
3 ponyer, 1,2 1,4 spelsaufår og sidst men ikke mindst 0,2 shetland sheepdog Tric. og zobel 1,0 australorps og 0,1 gul orpington

Offline HanneJ

• Passiv bruger
    • MinVenKatten
« Svar #3 Dato: 12 Marts , 2009, 09:15 »
Vi har prøvet æggekage af andeæg og den smagte ganske udmærket.

Til bagning og anden madlavning skulle de også fint kunne bruges. Jeg har læst i en bog at der kan være en eller anden bakterie i andeæg - og at man derfor ikke bør spise dem blødkogt - men koge dem i mindst 8-10 minutter. Så til is skal man nok ikke bruge dem.

Offline Martin Nicolaisen

• Passiv bruger
  • Det lille hønsehold.
« Svar #4 Dato: 13 Marts , 2009, 11:42 »
Hvis det skulle have interesse, så har jeg 5 mourskusænder og 2 andrikker, der r lige ved at være kønsmodne, jeg bor i Jels 20km syd for Kolding.
Martin