Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønemor tilbage til hønsehuset men hvordan bedst?  (Læst 3044 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jeanette lund

• Passiv bruger
Hønemor tilbage til hønsehuset men hvordan bedst?
« Dato: 07 ſeptember , 2013, 11:32 »
Har nu læst rigtig mange indlæg om høns og deres kyllinger sammenføring med de andre høns, men synes alligevel jeg er lidt på bar bund. Hønemor og hendes kyllinger ( 4,5 uger) bor pt i skrukhuset men går hele dagen ude sammen med de andre høns, uden problemer, det virker faktisk som om de andre høns også er med til at præge og vise kyllingerne verden. De finder også mad til dem på jorden mm. Men kyllingerne følger alligevel med deres mor når hun går rundt. Hønemor har hver dag været på besøg i hønsegården med flokken men endnu ikke været inde i huset. Hvordan og hvornår får vi bedst flyttet den nye flok og hønemor tilbage til hønsehuset, så de er samlet et sted? Skal vi evt tage en kasse og stille i hønsehuset med halm i så hun stadigvæk kan ligge og hygge med kyllingerne? Håber nogle af jer kan hjælpe

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hønemor tilbage til hønsehuset men hvordan bedst?
« Svar #1 Dato: 07 ſeptember , 2013, 12:02 »
Sådan går det også her hos mig,,, på et tidspunkt vil hun tage sine unger med tilbage og gå i seng i hønsehuset,,, sommetider tager hun ikke ungerne med, og de går i seng i skrukhuset,,, og siver over noget tid også ind i hønseriet,, det er lidt forskelligt, men de plejer at klare det selv, her hos mig  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline jeanette lund

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 ſeptember , 2013, 12:09 »
Tak Ina, så vil jeg prøve at være tålmodig og se om hun ikke selv går derind

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 07 ſeptember , 2013, 17:39 »
Hvis ikke det gør noget, så kan du jo bare vente, her kan der godt gå en rum tid, men det er i forbindelse med at hun ikke mere er skruk, og ikke synes at hun skal passe ungerne mere, så går hun hjem,, og det kan jo være alt fra 4-5 uger til 20-12 uger, men det sidste er nu ikke så sædvanligt..
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 09 ſeptember , 2013, 07:11 »
Her har jeg for første gang haft en skruk i skrukbur. Der gik hun i ca. 2 uger, så ville hun gerne hjem til sit hønsehus. Hun startede med at lægge sig i gården, hvorefter jeg bar hende ind i huset. Så lagde hun sig i et hjørne. Jeg lagde en kvartpalle ind, så kyllingerne havde noget at kravle i skjul under, hvis de store høns skulle blive for strenge. Det virkede fint her, og nu går hele flokken sammen. Pallen røg ud efter ca. 3 dage i øvrigt, og hønemor går nu selv i seng i sit hjørne med sine tre kyllinger under sig.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline jeanette lund

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 10 ſeptember , 2013, 12:57 »
Tak Tanja, for din tilbagemelding, dejligt at få forskellige, men gode meldinger om hvad i andre har af oplevelser. Her virker det slet ikke som om hun pt har den store lyst til at komme tilbage til hønsehuset, men jeg er sikker på de andre høns savner hende for de kommer dagligt på besøg helt ind i reden i skrukhuset. Men det ville nu være rart hvis hønsemor og kyllingerne ville finde vej til hønsehuset så vi kun havde dem et sted.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 15 ſeptember , 2013, 07:59 »
Har du prøvet at stille et havehegn op i hønsegården? Sådan et med masker 10 x 10. Det kan kyllingerne komme igennem, men ikke de voksne. Måske kan du prøve at sammenføre dem på den måde? :)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"