Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høne med meget underlig opførsel  (Læst 3434 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
Høne med meget underlig opførsel
« Dato: 04 ſeptember , 2013, 20:43 »
Den ene af mine 2 blå Wyandotte høner, har en meget mystisk opførsel - hun går nogle skridt fremad, hvorefter hun sænker hovedet og går meget stærkt baglæns igen, imedens hun virrer med hovedet fra side til side, ind til hun går baglæns ind i feks. hegnet - hvad er det hun laver og er det normal adfærd ?? jeg syntes nemlig at hun gør det mere og mere og ingen af de andre gør det  :-\   

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Høne med meget underlig opførsel
« Svar #1 Dato: 04 ſeptember , 2013, 21:09 »
Jeg har en faverolle, som gør præcis det sammen - jeg har aldrig fundet ud af, hvad det går ud på. Jeg har tænkt på, om hun måske ikke ser så godt, men bortset for disse optrin, så opfører hun sig som alle de andre. Hun er sund og rask og denne "gå-baglæns-dans" har hun optrådt med i over to år.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 04 ſeptember , 2013, 21:18 »
Jeg har også haft et par blomsterhøns der kunne det der med at gå baglæns i stor fart, og så fremad igen som om intet var hændt.. det var aldrig et problem, men måske en form for neurologisk lidelse, der ikke er beskrevet, eller måske er den, blot ikke kendt
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 ſeptember , 2013, 11:31 »
Tusind tak skal i have Helle og Ina, så tager jeg det også bare helt roligt - det ser bare SÅ komisk ud og ja man fristes jo til, at tro at hønen er hjerneskadet eller sådan noget  :laugh:

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 ſeptember , 2013, 11:40 »
Det har nogle af mine "gamle" faverolles høner også gjort, men det skete når hanen havde haft for hårdt fat i dem.
Der gik lige nogle øjeblikke før de blev dem selv igen - hanen blev hurtigt afskaffet igen, og hønerne udviste aldrig adfærden igen her :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 05 ſeptember , 2013, 17:50 »
Janni det er så ikke derfor min høne gør det, for hanen er slet ikke begyndt at træde dem endnu, de er kun ca. 5,5 mdr. gamle alle sammen  8)