Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Stålskur til hønsene?  (Læst 27239 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #45 Dato: 19 Oktober , 2013, 07:45 »
Ja det er jo nok rigtigt  :) Hvordan strør du pulveret? Indtil nu har jeg bare strøet med hånden og synes det klæber og udtørrer huden....... jeg vil prøve at finde en børnesi- sådan et strandlegesæt, for at få en mere jævn fordeling.
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #46 Dato: 19 Oktober , 2013, 08:48 »
Nå men "fuldt hus" gav altså kondens langs lyspladen i loftet  <A I forvejen har vi allerede besluttet at male den over- Bettefis begynder at gale så snart lyset bliver tændt udenfor huset eller i min mands værksted- lyset er tydeligt gennem den klare del af taget  :-\ Jeg var ellers glad for lidt naturligt lys fra oven, men den del dur altså ikke i praksis.
Måske tagtjære? altså for både at stoppe lys og fugt? Resten af taget er helt tæt, og der er stadig næsten ingen kondens på væggene- skuret virker indbydende og tørt  :) På Fanø ligger vi på ca. 7 graders varme lige nu, men det var da tydeligt at mærke den større varme i huset, da skydedøren blev åbnet. Det store lag strandsand er også næsten tørt nu og fint planeret ud af hønsefødder  :D
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #47 Dato: 19 Oktober , 2013, 21:37 »
Ja det er jo nok rigtigt  :) Hvordan strør du pulveret? Indtil nu har jeg bare strøet med hånden og synes det klæber og udtørrer huden.......

Med hånden.
Mvh
Erik Andersen

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #48 Dato: 27 Oktober , 2013, 14:52 »
Nu strør jeg pulver med en gammel si fra køkkenet- det fungerer fint!

I dagens voldsomme vejr har alle været mere inde end ellers, og jeg tog et billede af de nye siddepinde:
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #49 Dato: 27 Oktober , 2013, 14:55 »
Sådan et sæt meder, der har stået i flere år bag en dør, gør altså fjerene glade  ;D De vejer næste ingenting og kan nemt flyttes ud ved rengøring- jeg skal kun have hjælp til trailerpladen........
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #50 Dato: 29 Oktober , 2013, 07:58 »
Skuret klarede stormen fint- jeg testede med et tændt stearinlys ang tæthed, da det blæste allermest = nul træk  /o
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Dorthe FR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
    • Kennel Fálkastjörnu
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #51 Dato: 29 Oktober , 2013, 16:45 »
Skuret klarede stormen fint- jeg testede med et tændt stearinlys ang tæthed, da det blæste allermest = nul træk  /o

Sådan  /o
De bedste hilsner, Dorthe

Ejet af (og det er ikke en trykfejl...) 1,3 islandske fårehunde samt 0,1 border collie.
Havde dværghøns fra 1970 til 2005, og nu er beslutningen truffet om atter at berige matriklen med fjerede væsener i foråret 2014 :)

Medlem af Maranklub DK - www.maranklub.dk

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #52 Dato: 28 December , 2013, 20:40 »
Det eneste jeg nu drømmer om er en isolering udefra- hanegal "runger"/bliver forstærket i et stålskur, men det kræver jo nærmest et hus udenpå skuret  ::) Det er skønt, at alt kan højtrykspules indvendigt, men altså........... det er ikke kønt udefra, og der er lidt kondensdryp fra lystagpladerne............... måske i løbet af næste år.................

 Trailerpladen er lidt for bred (fuld størrelse) og bliver afkortet på langs- jeg har svært ved at nå de inderste klatter, og den bliver delvist genanvendt til låg/tag på den øverste redekasse. Tagene på dem har været alm. profilplade og alm. krydsfiner= bøvlet rengøring......... visse damer foretrækker at overnatte på flade arealer frem for pindende.......? De har ellers lægter vendt både på højkant og tværs i flere højder!
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk