Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Stålskur til hønsene?  (Læst 27182 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #30 Dato: 02 Oktober , 2013, 09:12 »
Skydedøren virker nu, men skal dog have lidt hjælp for at lukke helt tæt til.............

Rampen til trillebør blevt støbt igår, og jeg legede med en dekoration i div. sten........ billede følger, når min mand er færdig med at save udgangshul- det larmer da helt vildt  :o De ret skarpe kanter bliver dækket af de der skumfiduser til rørisolering. Min mand ville lave en fin træinddækning, men jeg vil helst have noget, der nemt kan skiftes ud ved utøjsangreb........ resten kan jo bare højtrykrenses.

Vi skal have en løsning mht. lemmen- nogle ideer?  <+ Links til en løsning i metal modtages med kyshånd  :-*  /o

Det lyder jo supergodt,,, men det er en virkelig ringe ide, at sætte skumfiduser, til rådighed for hønsene, de vil spise dem, og det ret omgående, det er deres ynglingsbeskæftigelse, at spise den slags ting som flamingo og lignende.
De tager ikke skade af det, men du vil komme til at købe nye hver uge,,, lad du din mand få lavet en træinddækning, og så fuge den godt i siderne, så der ikke kan komme kryb og kravl... 
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #31 Dato: 02 Oktober , 2013, 10:03 »
Tak Ina! Det havde jeg jo helt glemt.......... kanterne er bare så afsindigt skarpe  :o, at jeg ønskede mig en lynløsning....
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #32 Dato: 02 Oktober , 2013, 10:14 »
Tak Ina! Det havde jeg jo helt glemt.......... kanterne er bare så afsindigt skarpe  :o, at jeg ønskede mig en lynløsning....

Vores høns går jo også i den ene ende af maskinhuset med "pandeplade-vægge" og jeg skar hul med en vinkelsliber og ja - det larmer og sprøjter med gnister så man (når man som jeg ikke har prøvet det før  :o) tror det er løgn  :-\

Men jeg har lavet to trærammer som passer rundt om hullerne (dog går de lige 2 cm. ind over) og i mellem disse rammer sidder en 2x2cm. liste rundt i kanten og så ellers skruer igennem "alle 3 dele" og så er de spændt fast på pladen.

Jeg har så indvendigt lavet slidser til at lågen kan køre op og ned, men du kan jo "bare" montere din låge direkte på den indvendige ramme (du havde købt ved America ikke ?)

Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #33 Dato: 02 Oktober , 2013, 11:21 »
Hold da op en lynservice de  har i America  <M

Lemmen ser ret guilliotineagtig ud  ???, men min mand har godkendt den og udtænkt en plan...........

Her er rampen- jeg kunne ikke se meget hygge i stål og beton og dekorerede lidt:
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Dorthe FR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
    • Kennel Fálkastjörnu
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #34 Dato: 02 Oktober , 2013, 14:16 »
Hvor ER den bare vildt flot, Gokkelotte  /o  <M

Du er da i sandhed kreativ  <D
De bedste hilsner, Dorthe

Ejet af (og det er ikke en trykfejl...) 1,3 islandske fårehunde samt 0,1 border collie.
Havde dværghøns fra 1970 til 2005, og nu er beslutningen truffet om atter at berige matriklen med fjerede væsener i foråret 2014 :)

Medlem af Maranklub DK - www.maranklub.dk

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #35 Dato: 02 Oktober , 2013, 14:30 »
Tak  :) Jeg har haft div. halvædelsten til at samle støv i årevis pga. en tidligere interresse og tænkte, de kunne live lidt op i alt det grå sammen med de lige så støvede glassten  :angel:

Jeg skal nok finde på noget, der gør det hyggeligt i skuret, uden at det bliver upraktisk........

D.12 kommer der en hane mere (+ høner). Han er ret ung og ikke begyndt på at gale endnu, meen...... nu er jeg begyndt at forestille mig en udvendig skal af træ + isolering  *e
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Dorthe FR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
    • Kennel Fálkastjörnu
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #36 Dato: 02 Oktober , 2013, 14:33 »
... og du husker naturligvis at tage billeder af udviklingen, ikke sandt ;)
De bedste hilsner, Dorthe

Ejet af (og det er ikke en trykfejl...) 1,3 islandske fårehunde samt 0,1 border collie.
Havde dværghøns fra 1970 til 2005, og nu er beslutningen truffet om atter at berige matriklen med fjerede væsener i foråret 2014 :)

Medlem af Maranklub DK - www.maranklub.dk

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #37 Dato: 02 Oktober , 2013, 19:50 »
Ih! Et fint sten og beton billede! Jeg håber det er ok, at jeg har gemt det som inspiration (til min mand  ;))?
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #38 Dato: 15 Oktober , 2013, 15:25 »
Vi er jo herinde for at finde inspiration, gode råd og vel tit for hyggens skyld- i mit tilfælde også for at skåne familen for hønsesnak  :angel:

Omsider kom der sand i bunden- et tykt lag, som de er vældigt glade for en regnvejrsdag som i dag  *p

Men men men....... som frygtet er alle de gamle lidt bange for den nye hane. Jeg havde håbet at en kun 4mdr gammel hane, trods størrelsen, ikke ville være et problem indtil videre..... som det er nu, bruger de to flokke skuret på skift  :-\ Det skal deles op snarest, og min mand hænger allerede i bremsen alene mht. siddepinde  :P
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline LEgaa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #39 Dato: 15 Oktober , 2013, 19:32 »
Vores hønsehus er også et gammelt stålskur. Det fungere super. Dog skal jeg hver anden dag, fjerne strøelse fra renden til skydedøren, så den ikke køre fast. Vi har savet ud og sat en polykarbonatplade i som vindue. Vi mangler bare at beklæde det med træplader, da det ikke er så kønt og der er lidt huller. Det går vi igang med i weekenden.

Vi er godt tilfreds, super at man næsten har fuld ståhøjde og plads.

Kh Lotte

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #40 Dato: 18 Oktober , 2013, 16:55 »
Her er lidt billeder af den foreløbige indretning:
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #41 Dato: 18 Oktober , 2013, 17:06 »
Hvor er det altså blevet fint, Charlotte /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #42 Dato: 18 Oktober , 2013, 17:12 »
Mr. T bor med sine 3 damer i den frahegnede del- han er 100% cool og ligeglad med hulehygge osv.......... jeg lagde mærke til at den smukke agerhønefarvede forlader fælleskassen og flytter til kattekassen ved siden af de andre- hun er ældre og måske snart klar til æglægning  :D Nu har hun da eneværelse som muligt valg...........  /o
 Jeg satser på at få alle i skur til aften  *e De lette er vant til det lille høje hus med rampe op til 1. sal og sidder på pinde om natten. Farverolles og Barnevelderne er vant til det lave hus og at "lægge i bunke"- de har hele tiden ignoreret pindene ::) Med nuværende midlertidige, særdeles flytbare indretning må jeg jo prøve mig frem- de har uanset mange muligheder for overnatning oppe og nede/privat el. fælles...............  ;D
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #43 Dato: 18 Oktober , 2013, 17:43 »
Tak Helle  :) Min mand er nu yderst bekymret over min gode fantasi mht div. stumper, rester fra tidligere projekter osv.................  <G
De to XXL rede/sovekasser er f.eks. en brugt hvalpekasse delt i to + et par lægterester  ;D De har sand/savsmuld/Hermexide nederst og lidt hø øverst- jeg håber de ser indbydende ud for de damer  :)
 Det fine billede var en gave fra søde Mette, som jeg købte de sidste høns + div. udstyr af  :D Jeg ved ikke om det kan holde til at være i skuret- det burde være tydeligt efter næste uges regn........ hvis ikke, kommer det ind på en fin plads i huset  ;) Lidt pudsigt at det er en hane med struthale ala min fantasimodel i småsten på indkøringsrampen.........- den har Mette nemlig ikke set.............
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Stålskur til hønsene?
« Svar #44 Dato: 18 Oktober , 2013, 21:58 »
De har sand/savsmuld/Hermexide nederst og lidt hø øverst-

Jeg tror du får meget bedre gavn af Hemexciden hvis du strør den ud over høet.
Mvh
Erik Andersen