Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: har selv fundet mange svar....  (Læst 12484 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dittek

• Passiv bruger
har selv fundet mange svar....
« Dato: 25 August , 2013, 10:42 »
da jeg for nogen måneder siden efterhånden fik mig 3 vagtler var der utroligt mange ting jeg var i tvivl om
og spurgte efter råd her inde..... nogen fik jeg rigtig gode råd til og andre ingen....
men er blevet meget klogere af bare at se og følge mine små venner...

efter noget tid kom der æg og de begyndte at ruge....
et af spørgsmålne den gang var: hvorfor nogen æg var brune og nogen den grøn/blå farve....
var der ikke rigtig nogen der kunne svare på andet end sådan var det bare...æg er ikke ens...rigtigt....

men men efter den ene høne havde ruget på en blanding af brune og de grønne æg og til sidst valgt at gå fra dem
efter 5 kyllinger var kommet ud af de 15-16 æg hun lå på prøvede vi at ta resten af ægene og lyse dem og ligge dem i vand...
det viste sig at dem der er brune er ubefrugtet og dem der er grøn/blå er befrugtede så vi tog de sidste 4 grøn/blå æg og fik lagt dem i ruge maskine da vi kunne se der var fint liv selvom hun var gået fra dem og 2-3-4 dage efter kom der 3 kyllinger til....

nu et par mdr efter er der lagt 17æg ca af både de brune og grøn/blå som hun har ruget lystigt på og vi var jo spændte på om vores opdagelse holder stik.... og det gør den indtil videre er der 4-5 små kyller kun fra de grøn/blå æg.... er såååååååå hyggeligt...

og så var jeg jo et stort spørgsmås tegn for nogen kyllinger er gule nogen den alm grå/brune men indtil videre viser det sig at de gule bliver til haner og grå/brune forbliver i den og er høner......MEN fra første kuld kyllinger er der en enkelt som var gul så bliver de næsten hvide hvorefter de får den flotte blå og chokolade brune farve....
den ene er så bare forblevet hvid og må så være albino... har andre oplevet det??

vagtler er bare hyggelige og både for mig og ungerne er det en stor fornøjelse at side og kikke på dem hver dag og høre deres flotte pippen....

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
Sv: har selv fundet mange svar....
« Svar #1 Dato: 25 August , 2013, 13:20 »
Hej Ditte - Det er vel nok nogle gode og meget brugbare iagttagelser du har gjort dig her, som andre helt sikkert kan have glæde af, så tusind tak for dem - Jeg overvejer rigtig meget at anskaffe mig en lille flok lige som dig - tænker 1,2 - hvad er det for en race du har ?? og kunne du evt. lægge et par billeder op, jeg vil rigtig gerne se dem ??

Offline Dittek

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 August , 2013, 21:32 »
Mange tak  ;)

ja jeg havde nemlig en masse spørgsmål og mange kunne eller jaaa folk ikke svare på
og mange gang var det faktisk søde hønse folk der kom med råd ovs...

så lidt ud fra det og prøve mig frem og side og se på dem ja så er det gået fantastisk godt  :D

jeg har kinesiske dværgvagtler 2høner 1hane som jeg købte fordi vi havde store myr problemer i drivhuset
og havde prøvet NÆSTEN ALT indtil jeg kom ind på en side hvor de skrev at vagtler var fantastiske
og så er de såååååååå hyggelige at side og se og høre på  ;D

siden har de jo så selv udviget bestanden med 7 fra første rugning som der stadig er 4store kyller tilbage fra
og ja de ruger stadig på anden omgang men efter hvad jeg kan se er der indtil nu kommet 3-4-5 stykker  /o ELSKER DET
og de er så hyggelige og nemme at ha så vil sige at det har været noget af det bedste vi har gjort længe

jeg tar lidt nye billeder og sætter på i morgen  ;D

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 26 August , 2013, 07:34 »
Tusind tak for svaret Ditte - jeg glæder mig til, at se billederne af dem  /o

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 26 August , 2013, 08:09 »
Der er da nogle stykker herinde der har vagtler, men det tager nok lidt længere tid at få svar, da det jo ikke er alle der ved noget om de små smukke fugle.

Der var for nogle år siden en bruger herinde, som i den grad vidste alt hvad der var værd at vide om prydfugle, men han er desværre ikke blandt os mere, dog har han svaret på rigtig mange spørgsmål, som I måske kan finde ved at søge... søgemaskinen er lidt længe om at søge alt igennem så vær tålmodig, og prøv jer frem med forskellige søgeord, men det første der falder for er jo "vagtler" eller navnet på vagtlerne, som "Kinesiske vagtler, eller bob white" alt efter hvilke du gerne vil vide noget om..

God forøjelse med de små
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 26 August , 2013, 08:42 »
Hej Ina - Tusind tak skal du have, det vil jeg helt sikkert benytte mig af  /o

Offline Dittek

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 27 August , 2013, 19:39 »
kan af en eller anden grund ikke få billeder på...hmmmm
det er da irriterende

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #7 Dato: 27 August , 2013, 21:05 »
Jeg har lidt om de kinesiske på min hjemmeside http://www.hobbydyrene.dk/kinesisk_dvaergvagtel.htm

Du undrer dig lidt over farverne. Der ville det hjælpe lidt hvis du finder ud af at sætte billeder ind :) Lige umiddelbart lyder det til at du har vildtfarvede, sølv (pastel) og hvid. Den hvide er kun albino, hvis den har røde øjne, men jeg er i tvivl om albino mutationen findes hos kinesere. Pastel mutationen er gul som kylling, og jeg tror det er helt tilfældigt at den ene farve er blevet haner og den anden høner, da jeg ikke mener der er kønsbunden nedarvning hos pastel.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #8 Dato: 27 August , 2013, 23:50 »
kan af en eller anden grund ikke få billeder på...hmmmm
det er da irriterende

Ude i venstre side lidt nede, er der en guide til forum, der kan du finde en guide til galeriet,, prøv at se der ...
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Dittek

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 30 August , 2013, 09:57 »
mine små pipper  ;D

Offline Dittek

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 30 August , 2013, 10:01 »
lidt af det jeg har lavet til dem så de føler sig hjemme....
ta jer ikke af rodet men jeg prøver at forstyrre mindst muligt for tiden
da den ene har ligget og ruget tæmmelig længe efterhånden og render let ud af reden  /o

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #11 Dato: 30 August , 2013, 11:52 »
Dine vagtler er vildtfarvede, sølv (pastel) og hvid.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline August P.n.k

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 30 August , 2013, 16:08 »
Hvad er det sølv/grå som det spiser? :)
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 30 August , 2013, 16:23 »
Hvor er de fine - kan se, at de bor dejligt i dit drivhus  /o

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #14 Dato: 30 August , 2013, 18:58 »
Fine bolig og redeforhold  /o
Venlig Hilsen INA