Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger hakket ihel - kan de erstattes?  (Læst 1421 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Irene J.

• Passiv bruger
Kyllinger hakket ihel - kan de erstattes?
« Dato: 24 August , 2013, 18:09 »
Åhhh, jeg hønsenovice (i hvert tilfælde i forhold til høns, der bliver aggressive...) har begået verdens største fejl!
Eller i hvert tilfælde i den grad har fejlvurderet hvad høns er i stand til !!!

Jeg har to gange haft høns, hane og kyllinger sammen helt uden problemer - men denne gang er det gået helt galt - og jeg er virkelig trist...
I morges da jeg kom ud for at lukke mine tre høns, to kyllinger og en hane ud, var kyllingerne hakket halvt ihjel  :-[!
De to andre høns jeg har, ligger skruk nu - og jeg kunne sige mig selv, at de ville forårsage alt fremmed og få det til at forsvinde. Men jeg tænkte ikke længere, end at når hanen tog de små så fint til sig, ville der falde ro på hele flokken. Men NEJ!!! Det var så forfærdeligt at stå og slå de skadede kyllinger ihjel og efterlade moderen med ingenting...

Nå, men for at gøre en lang historie kort, vil jeg spørge, hvad der mon vil ske, hvis jeg sætter nogle nye kyllinger i lignende alder ind til hønsemor i nattens mulm og mørke? Vil de så samme grumme skæbne bare forårsaget af hende, som de små stakler fik i morges af de andre høns? Eller vil hun mon tage dem til sig?
(Det skal selvfølgelig siges, at jeg opdeler hønsene fra i aften, så de er adskilt)....

Hvis I vidende hønseejere siger "få hurtigt fat i nogle kyllinger", er jeg klar til at køre med det samme!
Har du eller kender du nogen i Nordsjælland eller omegn med tre helt små kyllinger, de vil af med, kører jeg gerne af sted i aften!

Offline RandiL

• Passiv bruger
Kyllinger hakket ihel - kan de erstattes?
« Svar #1 Dato: 24 August , 2013, 19:41 »
Ud fra hvad jeg ved så vil det umiddelbart ikke fungere - jeg har fået af vide at det skal være daggamle kyllinger (max et par dage gamle) og selv der kan man ikke være sikker på accept. Jeg tror du vil ende i samme blodbad som du lige har haft

Offline Irene J.

• Passiv bruger
Sv: Kyllinger hakket ihel - kan de erstattes?
« Svar #2 Dato: 24 August , 2013, 19:48 »
Åh, RandiF, det var lige det svar, jeg håbede på IKKE at få  :(... Men tusind tak fordi du giver dine erfaringer videre.
Jeg er jo på ingen måde interesseret i at begå flere fejl = flere, små individer skal lade livet på så fatal og bestialsk måde , så der skal være en absolut fair chance for at hun acceptere de nye.
Ellers vil jeg hellere lade være. Hønen kommer sig jo igen på et tidspunkt.