For edder ind i H...
I går aftes var jeg så heldig at hente 2 fine maranhønniker i mit nærområde,,, jeg fik at vide at de er lidt vilde, og ikke lige til at håndterer,,, nå pyt, det er jo ikke usædvanligt, men rart at være orienteret.
sætter dem ind i et aflukket område i hønsehuset, med plan om at de kan gå der i sikkerhed for de gamle madammer, og se hinanden an... buret der er 1,5 m2 ca. er tremmehegn KIBO, men med kyllingenet fra gulvet og 90cm op.
Da jeg lukker flokken ud, traver de frem og tilbage langs hegnet, uden at ænse foder og vand, og æbler.... hopper op på kattetransportkassen de har sovet i, og videre op i hegnet, flagre sig igennem hegnet, og vips er de ude hos flokken i haven der står og spiser morgenmad

De holder sig ikke i nærheden af flokken selvom ingen egentlig gider tage notits af dem,,, men går ud på græsset og spiser nedfaldsfrugt....
Jeg kører sønnen i skole, og det at jeg starter min bil, er nok til at de helt forsvinder

Da jeg kommer hjem scanner jeg forsigtigt omkring og ser de står ved hegnet til marken,,, det er i sig selv ikke en bekymring, da der er ret tilgroet, men hvordan jeg nogensinde får dem ind, har jeg ingen ide om... jeg holder øje med dem, på afstand, men lige så snart de ser mig, trækker de længere væk... så jeg forsøger at være usynlig, og vente til de andre går i seng og mørket falder på,,,, men sorte store kyllinger og mørke,,,
Gode råd modtages