Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: høns der ikke spiser køkkenaffald..........  (Læst 8015 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline brexen

• Passiv bruger
høns der ikke spiser køkkenaffald..........
« Dato: 20 August , 2013, 21:17 »
Ja det er åbenbaret meget kræsne vi har fået de vil ikke spise noget af det køkkenaffald jeg giver dem  :o
Andre der har prøvet dette?
Hvad kan jeg gøre for at lære dem at de skal spise køkkenaffald?

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: høns der ikke spiser køkkenaffald..........
« Svar #1 Dato: 20 August , 2013, 21:35 »
Mine høns har altså også altid ment, at kan vi ikke spise op, så er det vores problem og ikke deres. Det er meget få rester, de gider spise.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 20 August , 2013, 22:49 »
Mærkelige høns I har... Vores klistrer op af hegnet bare jeg går forbi havedøren. De ELSKER når den hvide skål bliver tømt ude ved dem og ALT forsvinder. Favoritten er dog kød og ost.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 August , 2013, 23:02 »
Hvis de er opvokset kun med færdigfoder, har de måske ikke lært det ? Da jeg fik mine høner turde de ikke spise mærkelige ting, men det gik over efter noget tid.
Kan det være forklaringen?
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 20 August , 2013, 23:44 »
Hak det ud i meget små stykker, så skal de nok smage på det, og får de først smag for det, så ryger det..

Start feks med reven ost, det er et hit,,, frikadeller i smulder uhmm kogte kartofler i små tern osv
Så kan man efterhånden hakke større og til sidst slet ikke...

Gulerødder løg og tomater kræver mere tilvending, det er de få ting mine ikke spiser med mindre det er kamofleret i grød eller kartoffelmos
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 21 August , 2013, 07:11 »
Jeg er enig med Ina her. Køkkenrester kan være dejlige for hønsene - i rette bidder - og rette anretninger. Kartoffelskræller, kålblade, løgtoppe og den slags kan ikke serveres her. Eller det kan det godt, hvis jeg gider at samle det op et par dage efter og køre det på møddingen ::). Til gengæld er resterne af aftensmaden fx ris, pasta, en rest lasagne, en stump flæskesteg eller lign. lækkert for dem.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #6 Dato: 21 August , 2013, 07:38 »
Det eneste mine ikke har ville spise endnu har været brombær. Også selv om jeg har drysset havregryn over for at lokke dem. Men ellers har de spist alle rester af frugt, grønt, kød og ost.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline brexen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 21 August , 2013, 08:52 »
Det de indtil nu har fået tilbudt er frugt og grønt der har været igennem juiceren så der er næsten grød....
Ja så har jeg også givet dem majs, dem har de har de heller ikke spist  :o den ene kylling viser lidt interesse for dem så håber de andre følger trop  :)

Vil jeg kunne fjerne deres foder om dagen så de bliver nød til at prøve at smage på køkkenaffaldet?....det skal lige siges at de går på et stort stykke græs og der er rigeligt med regnorm osv. så de kommer ikke til at sulte

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #8 Dato: 21 August , 2013, 08:54 »
Det de indtil nu har fået tilbudt er frugt og grønt der har været igennem juiceren så der er næsten grød....
Ja så har jeg også givet dem majs, dem har de har de heller ikke spist  :o den ene kylling viser lidt interesse for dem så håber de andre følger trop  :)

Vil jeg kunne fjerne deres foder om dagen så de bliver nød til at prøve at smage på køkkenaffaldet?....det skal lige siges at de går på et stort stykke græs og der er rigeligt med regnorm osv. så de kommer ikke til at sulte

Hvor gamle er dine kyllinger
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline brexen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 21 August , 2013, 09:06 »
Kyllingerne er ca 12 uger og de 4 ældste er 1 år 

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #10 Dato: 21 August , 2013, 09:14 »
Så er små bidder meget nødvendigt, når de ikke kender til andet end korn eller piller,,, lad være med at lægge for meget, ( så skal du heller ikke samle så meget op igen) lad dem hellere kæmpe lidt om det, så de skynder sig at spise det du kommer med, for at være sikker på at få noget.

Venlig Hilsen INA

Offline brexen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 21 August , 2013, 09:18 »
God ide  :) det vil jeg prøve TAK

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #12 Dato: 21 August , 2013, 09:54 »
Jeg havde glædet mig til at servere dagens morgenmad i hønsehuset= meksikanskkrydret oksefars + majs og iceberg i små strimler.......... men Bettefis tog/godkendte kun salaten og gav videre til damerne og gav advarlseslyde ang. resten!????  :o ( de to små maranhøner er jo nye, og "ulydige"- de har gang i et festmåltid i huset  :laugh: )
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Anne Grethe

• Bruger
« Svar #13 Dato: 21 August , 2013, 10:04 »
Jeg købte en foodprocessor på et loppemarked for 50 kr. I den hakker/findeler jeg alle rester og blander lidt havregryn i hvis det bliver for "vådt". De vil helst have det når det har konsistens som granulat/små korn. ALT bliver spist når det er findelt. Maskinen står udenfor under et halvtag og selv om hønsene er i den anden ende af haven, kommer de susende hvis de hører at man rumsterer med maskinen... ;D
"Det er da en syg høne, der har lagt det der æg..." (Blinkende Lygter)

Offline Hotcut

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 21 August , 2013, 10:49 »
Vores gider stort set heller ikke spise grøntsagsrester. Men hvis der en sjælden gang bliver kød til overs, kaster de sig over det som om de aldrig bliver fodret.
Jeg tror det er fordi de har adgang til hele haven, så de rester af grøntsager vi serverer for dem, slet ikke kan måle sig med det de selv kan finde :p
Maran: 0.4.0
Isa Brown: 0.2.0
Vildtfarvede silker: 0.0.4