Det med slørhalen minder mig om noget lignende med en guldfisk

Min bedstefar havde en pænt stor gård og et andet forhold til dyr- også dog?- han kløede sig altså en ekstra gang i nakken, inden et ja til dyrlægebesøg med min medbragte guldfisk............ Så vidt jeg husker, fortrak lægen ikke en mine og forklarede blot om nogle dråber til akvariet- husker ikke hvilken slags, men den lille fisk blev da hos mig endnu et par år......... Jeg var som regel på ferie hos min fars forældre en uge ad gangen- en ferie uden kæledyr er jo ikke helt så god, når man er barn....... Køerne kunne jeg sidde på= ridetur( altså indtil min bedstefar arrangerede en mulighed med shetlændere i nærheden) Han mente vist, at det var lidt risikabelt at sidde på de store sortbrogede i en flok på over 20........... ALLE havde navne- så det med dyrene kommer ikke udefra.

Grisene kunne håndfodres, men hønsene var vildt skræmmende- jeg kan kun huske, at der var hvide og flerfarvede, og at hanen kom med sporerne forrest, når man blev sendt ud for at samle æg

Vi sad mindst 10 omkring langbordet i "folkestuen" til morgemad og frokost, og retter med æg var tit på menuen..............
Min egen flok finder nu selv ind i skuret om aftenen

Ingen hønsejagt ved 19-tiden længere- skønt! Det er dog vist på tide at få en endelig opdeling- Mr. T hopper på pind sammen med den gamle flok og virker nu ligeglad med at varme og passe på sine damer om natten??? De trykker sig lidt, når jeg siger godnat men virker veltilpasse og meget sultne

Grøns rallerier er nu tydeligvis kun en øvre infektion/virus- hun snorker ganske let, men uden de dybere lyde fra lungerne............ I har ret! Hvidløg er godt- mere hvidløg endnu bedre