Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Store adfærdsforskelle mellem racerne  (Læst 16041 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lene Skelmose

• Gæst
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #15 Dato: 06 ſeptember , 2013, 09:18 »
Din tråd her er bare så underholdende og sjov. Læser den med stor fornøjelse  /o

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #16 Dato: 06 ſeptember , 2013, 09:31 »
Tak  :) Det er jo nærmest en lille dagbog....... der kommer ikke så mange kommentarer, men den bliver da læst en del :D
 Jeg fatter ikke at vi har kunnet vente SÅ længe med at få høns igen  :laugh: Hanegal er langt skønnere at vågne til en et vækkeur  <. Og så er vi heldige at have en snaksalig flok- de pludrer og gokker dagen lang, efterhånden kan jeg kende forskel på stemmerne  *p De er ret sky overfor min mand, men han sidder altså heller ikke og kigger på dem flere timer hver dag  ::)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #17 Dato: 07 ſeptember , 2013, 08:21 »
Det er så sjovt at iagttage  de forskellige personligheder. Jeg har en modig teenage-gadedreng Cookie, en rolig moden omsorgsfuld Mille og en lille meget kontaktsøgende og nysgerrig Victoria. Meget forskellige selvom de er samme race. Min mand har - uden at være under pres- sagt at han synes de er sjove!  :) jo- underholdning er der masser af.

Offline lulu

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 07 ſeptember , 2013, 09:08 »
Jeg syntes også det er rigtig god læsning af dine skønne høns, håber du vil blive ved med at skrive, for det er sååå dejligt at læse. /o  *b  *p
Vh Dorte.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 07 ſeptember , 2013, 10:04 »
Efter en fleretimers tur på fastlandet igår kom jeg hjem lidt stresset og træt- hva` gør man så?

Går ud på terrassen med et godt glas rødvin og selvfølgelig lidt guf til hønsene  :) Jeg kan se hele den forreste del af "hønsehaven" fra den bedste stol  /o Jeg tror helt ærligt, de havde savnet mig  :angel: eller måske en godbid  :laugh: Jeg klikker med tungen som kaldelyd....... Bettefis kom spurtende i front fra det bagerste hjørne med sin hilselyd- sådan 2-4 små "BÅT" og så ellers alle damerne lige i hælende  *f Han selv, de to racefæller og Marans først- de er altså hurtigst  ;),  de to Barnedamer tæt efter, og SÅ kom bagtroppen "gadagung, gadagung" med flyvende skørter som de tre sidste  :laugh: :laugh: Farverolles og Orpington har i min optik en ret vraltende gangart ift. at spurte *g - men madglade DET er de. En halv times fælles hygge og så er man på toppen igen  *p
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 07 ſeptember , 2013, 10:05 »
p.s. modne bananer var et hit........  ;D
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 08 ſeptember , 2013, 08:02 »
p.p.s. Spaghettiresterne fra fredag aften var et endnu større hit- der var nærmest party i haven  8)

Alle 4 hanner i egen familie elsker min ret med spaghetti og pølser  :D En masse løg i små stykker steges bløde i olie sammen med paprika og lidt sukker, de tyndtskivede pølser steges så med indtil de får farve og tilsættes  hvidløg efter humør. Den al dentekogte pasta tilsættes, steger med i ca. 10 min., saftiggøres med lidt ketcup og krydres med friskkværnede chiliflager. Som det sidste kommes et gavmildt drys af revet cheddar/flødehavarti på toppen.....
Inden servering i hønsegården sprinklede jeg lidt ekstra olie over og pressede ekstra 4 fed hvidløg i.... for første gang kom vores nabo ind for at se, hvad der foregik :-[ Festlighederne gik ikke lydløst for sig  :laugh:  :P

Hverken vi selv eller hønsene lever så fedt i det daglige- kun en gang i mellem, jeg prøver bare altid at lave særligt guf til hønsene til den ugentlige dag, hvor jeg forvandles til "den farlige pulverheks"   :police: De bliver lidt stressede, når jeg tømmer gulvene helt og hælder nyt savsmuld + Hermexcide på......... igår ænsede de det ikke  :angel:
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #22 Dato: 08 ſeptember , 2013, 08:08 »
Herlig fortælling *o De fjer har et skønt liv /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 08 ſeptember , 2013, 19:41 »
hej
skøn og sjov læsning
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 09 ſeptember , 2013, 07:24 »
Hej Walter! Tak for svaret i den anden tråd om tykke høns også  :)

Ideen med 50g. korn pr. høne lyder fornuftig, men hvordan forklarer jeg Kæleputte det?  ::)  :laugh: Hun er absolut kun kælen overfor mig- IKKE overfor de andre høner og da SLET ikke når der bliver serveret mad   :o Trods det adstadige tempo fra punkt a til b er ædehastigheden imponernede stor  ;D, og de andre flytter sig jo for hende, altså pånær Bettefis.................
www.DFfR.dk

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 09 ſeptember , 2013, 16:54 »
hej
Den opførsel har hun ikke lært ved mig :o ;D
strø kornet over et større område så hun ikke kan overskue det hele
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 13 ſeptember , 2013, 12:18 »
Nu får de korn i tre forskellige områder i haven- det er næsten som om jeg skabte den med indre rum til hønsehold  :laugh: Uanset fungerer det vældig fint...........
 Vores to hjemmeboende teenagesønner har fået en ny dille- igen, igen............ NU lever de magert og træner til daglig. Vi gider ikke selv at leve af de kønsløse kyllingebryststykker fra købmanden og kommer tidligst til at kunne levere fra egen have engang næste år......... men altså.... drengene steger i lidt olie, tilføjer kogte ris + mange grøntsager og chili nok, til at hundene ikke må få evt. rester  <E NU får hønsene sund mad jævnligt- jeg tilføjer kun lidt olie og presset hvidløg inden servering  /o TOTAL PARTYSTEMNING hver gang  :laugh: Salatstumper, agurk og gulerodskæl/ evt. lidt tomater som topping er vidst ok sammen med havens sensommerbær  ;)
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 13 ſeptember , 2013, 12:22 »
p.s. naboerne har vænnet sig til den konstante pludren fra matriklen  :D "Partymad" bliver fortrinsvis tildelt først på eftermiddagen, hvor de færreste er hjemme endnu.............  :angel:
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 13 ſeptember , 2013, 13:08 »
p.p.s. de fik mine rester fra frokost for lidt siden- hytteost m. tun i olie, dog tilføjet drengenes hjemmelavede hvidløgsguf og lidt havregryn...... Stor fest igen  ;D men alle kunne enes omkring et alm. ovnfad  /o De små var de ivrigste...........
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 14 ſeptember , 2013, 15:45 »
De mest vandskyende fjerdragter er tydeligvis båret af de mindste høns  :) I dagens mange regntimer har jeg kun set de mindste vandre rundt, frit som de plejer, uden at søge ly for vand fra oven...... de store har endda været i ly under de små tage  ::) De mener åbenbart ikke at buske og træer er effektive paraplyer..........  :P
 Jeg har fodret af tre gange i små portioner i dag- under de bedste lætræer/buske og i husene- ingen fest denne gang pga manglende madrester fra igår............  ;) Stille regnvejrsflok...........
www.DFfR.dk