Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er den helt galt med mine haner?  (Læst 1194 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
Er den helt galt med mine haner?
« Dato: 20 August , 2013, 09:10 »
Jeg har 2 haner gående sammen, og umiddelbart tåler de hinanden lige så meget som hønsepigerne tåler hinanden.

De "slås/leger" sammen ligesom pigerne gør, de søger hinandens selskab, de putter sammen på græsset, de spiser sammen, tjaaa de gør alt sammen, ligesom pigerne gør..

Er den helt galt med dem eller ??

De er fra midt maj i år
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Er den helt galt med mine haner?
« Svar #1 Dato: 20 August , 2013, 09:19 »
Nu er dine haner, langt fra kønsmodne og det er snart heller ikke højsæson mere for hormoner, så måske de endda kan enes i hvert fald indtil foråret igen.

Og ligesom der er skrevet ca. 1000 gange på Forum ;), så kan haner måske gå sammen, og måske kan de ikke gå sammen.

Der er ingen regel for om det er det ene eller andet, som sker.

Haner kan gå sammen i lang tid, for lige pludselig at ryge rigtigt i totterne på hinanden.

Meget afhænger af plads, antal høner, race og om de er vokset op sammen. 
« Senest Redigeret: 20 August , 2013, 09:25 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #2 Dato: 20 August , 2013, 09:22 »
Hej Lene  :)

De er opvokset sammen  /o
men jeg må jo se til foråret, om de stadig søger hinandens selskab, det undre mig bare de stadig er sådan, og der absolut ingen galen eller i det mindste øve sig på det endnu  ???
Christina

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 20 August , 2013, 09:26 »
Galeriet skal nok komme, og her er det igen nogle racer er hurtigere udviklet end andre.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 20 August , 2013, 10:08 »
@Christina - mine to hanebrødre var pot og pande, lavede mange, mange drengeting sammen, sov sammen og enedes fint om alle høner lige indtil.. BANG..en dag da de var blevet 11 måneder, så var den idyl slut :( 
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 20 August , 2013, 10:37 »
Jamen Helle, var der ikke noget med nogle nye høner i flokken og så skal hirakiet jo genetableres og så skal de nye høner deles også er der jo lige pludselig en grund til at slås.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 20 August , 2013, 11:21 »
Christina, jeg har også to haner fra sidst i maj, de begyndte at gale for tre dage siden. 7-8 gange hver morgen, så det er ikke så slemt, men grund nok til at den ene må i hane-himlen i dag. Piv, det har ikke været nemt at bestemme hvilken, men nu må det gøres.
Heldigvis har jeg en mand der har mod på det /o
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 20 August , 2013, 11:25 »
Jamen Helle, var der ikke noget med nogle nye høner i flokken og så skal hirakiet jo genetableres og så skal de nye høner deles også er der jo lige pludselig en grund til at slås.

Helt korrekt Lene /o Jeg gik netop ude i haven og tænkte på, at jeg måtte ind og rette i mit indlæg, men der var du så hurtigere ;)

Det blev forår og der kom to nye hønniker til flokken ...og SÅ gik det galt en uges tid efter.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #8 Dato: 20 August , 2013, 12:08 »
Jeg må vente med tålmodighed og ser hvordan de opfører sig  /o
Der kommer ikke flere høner ind nu, såå, måske i mit stille sind kan jeg håbe de bare deler pigerne og lever sammen til de er gamle  :laugh:
Christina

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #9 Dato: 20 August , 2013, 16:38 »
Mine to hanekyllingerne er fra 2 juni. Jeg var "heldig" at se deres kamp, som var hård. Så det blødte ned af hovederne på dem. Men efter kampen opførte de sig som venner. Der var fundet en vinder, som herefter galede og galer det den kan.  :laugh:
Men en dag vil den anden gøre oprør, det er jeg ganske sikker på og så bliver kampen måske til døden. (Til den tid ligger de så bare i fryseren eller er spist.) 
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline EMO

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 20 August , 2013, 21:24 »
Jeg har seks hanekyllinger gående sammen. De er fra maj måned.
Min forventning er, at de skal gå sammen indtil starten af november. Her regner jeg med at nogle af hanerne skal på udstilling. Så tør jeg ikke sætte de udstillede haner tilbage til de resterende. Men jeg ved ikke om der reelt ville ske noget ved det.
Så længe de har god plads og accepterer hakkeordenen, tror jeg ikke det kommer til kamp.
Jeg tror også det er noget racemæssigt; men jeg ville have svært ved at finde plads til alle haner, hvis de skal gå én for én - særligt i et år, hvor 75% af mit tillæg er haner.

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #11 Dato: 20 August , 2013, 21:30 »
så der er altså et lille håb om de kan være sammen?

Syntes det er svært at sige "du skal ud", så længe de faktisk ser ud som om de hygger sig i hinandens selskab :-* 

(ja, jeg er bløøøøød)
Christina