Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: lus lus og atter lus/kalkben,intet virker  (Læst 2719 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lis V

• Passiv bruger
lus lus og atter lus/kalkben,intet virker
« Dato: 18 August , 2013, 16:27 »
Jeg har nu for 2. gang vasket mit hønsehus helt af i Virkon S, har sprøjtet alt med Staldchok, dryppet høns med DropLop, givet hvidløg i vandet og alligevel er det hele et stort inferno af lus. Hvad dælen gør jeg nu?

Jeg har ligeledes en enkelt høne der til stadighed har kalkben og det er kun den ene. Den får smurt vaseline på to-tre gange ugentligt, men intet synes at hjælpe den.... Nogen råd?
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Høne

• Passiv bruger
Sv: lus lus og atter lus/kalkben,intet virker
« Svar #1 Dato: 18 August , 2013, 18:37 »
Hvad med at kalke alt indvendig?

Vi har haft store problemer med lus og blodmider (det har vi stadig) men vi kan se at de dør i hobetal efter vi har kalket.

Mvh Rikke

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #2 Dato: 18 August , 2013, 19:03 »
lis hvad har dine høns adgang til, du må jo ha en smittekilde et sted eller os måske dårlige dyr der er for stressede til at holde sig selv rene, eller evt mangel på noget micro mineral der der så tiltrækker lusene. den med kalkben giver en god suppe.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 19 August , 2013, 07:32 »
Lis.. Kalkben, smør eller spray med madolie 5 aftener i træk.. Får de en dags mellemrum kan de nå at "få luft" igen.. Jeg synes at have hft held med oliesprøjten til panden.. Dog skal jeg efter det igen ved mine to stakler, men de er de enenste, der får det!

Lus!? Hmm kender kun at puste dem i røven og under vingen  med staldchock eller den billige fluespray fra Tyskland (2stk 30 kr)..men tror bund og redemateriale betyder rigtig meget.. Jeg har et godt lag TØS i bundem plus i redekassen og skifter nu også tit redematerialet, og jeg synes det er lykkedes ganske godt at slippe af med dem ;-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling