Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken race er min hane?  (Læst 1463 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lasserh

• Passiv bruger
Hvilken race er min hane?
« Dato: 18 August , 2013, 13:03 »
Kære alle
Jeg har en dejlig, flot hane, som passer godt på vore tre chabo-høner. Han er også den stolte far til fem søde kyllinger. Jeg har bare et lille problem: jeg ved ikke, hvilken race min hane er. Så er der nogen herinde, som kan give et bud baseret på billederne? Han er sikkert en blanding, men måske kan nogen gennemskue, hvilke(n) race(r) der er i ham.
Tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Lasse Hansen

Offline Frederik D. Almar

• Passiv bruger
Sv: Hvilken race er min hane?
« Svar #1 Dato: 18 August , 2013, 13:53 »
Kender ikke noget til racen, men NØJ! den er flot! :) Hvor meget vejer den? Sidder nemlig og overvejer hvad jeg kan blande med lys sussex (Hvis ikke jeg kan finde en hane af samme race) for at få nogle gode kød kyllinger :)

Super flot hane!  /o

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 18 August , 2013, 13:59 »
En krydsning mellem en chabo og en hollandsk dværg kunne være en mulighed.

Den vejer nok omkring 500 gr. ville jeg tro - så den er ikke særlig ideal til kød kyllinger.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline lasserh

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 August , 2013, 15:06 »
Hej begge og tak for svar.
Tak, hera0evlyn - han er ret flot, og opfører sig som om, han er ganske klar over det :) men nej, han vejer ikke meget mere end de 500g, så selvom han er bumstærk, så er der ikke meget kød på ham. Jeg havde selv tænkt på, om han havde noget chabo i sig. Han ligner til forveksling vores gamle chabo hane - bortset fra farverne selvfølgelig. Og jeg kan godt se, at der er noget hollandsk dværg over fjerpragten. Men har de også de enorme sporer på benene?
Jeg ved ikke, om det kan sige noget om race, men vi har en kat, som han er fuldstændig frygtløs overfor. Hvis hun kommer for tæt på, farer han efter hende.