Altså jeg var så tåbelig at købe 2 høner af ham sidste år, og udover at de ikke var det han gav dem ud for, så fejlede de absolut ikke noget, de var søde og venlige, og jeg gav dem videre til en anden hønsegård, hvor de muligvis går endnu, jeg blev bare pisst over at de ikke var det jeg havde købt, og især at han ikke mente han behøvede at tage sig yderligere af det.
De var ikke ringmærkede.
Så det der med de syge dyr, er ikke en generel betragtning, men selvfølgelig kan meget dårlige forhold nedlægge enhver bestand.
Og jeg er ret sikker på at vi også har hver vores holdning til dårlige forhold...
Jeg mener feks. at for meget rengøring og hygiejne omkring hønsene giver et svagere imunforsvar hos dyrerene. Dermed har jeg ikke sagt at de skal gå i en svinesti, men alt med måde, for lidt og for meget osv.
Men jeg kender godt til at stå et sted og tænke, her kunne godt være mere rent, men igen er det jo bare min holdning til hvornår der er rent, så man skal passe på med at dømme andres dyrehold ud fra sine egne kriterier...