Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dårlige dyr fra mand i Nyborg  (Læst 12439 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hanned

• Passiv bruger
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #75 Dato: 24 August , 2013, 12:27 »
Særdeles "pæn" pris, og så er de vaccineret mod "hønsesygdom"  - hmm, man skulle næsten tro han læser med i debatten.
0,3 sort orpington, dværg
0,6 blårandet orpington, dværg
2,0 blårandet orpington, dværg
1,0 Engelsk springer

Medlem af: DFfR, OrpingtonKlubben, Faxe Fjerkræklub, Sydvestsjællands Fjerkræklub

Offline Frederik D. Almar

• Passiv bruger
« Svar #76 Dato: 24 August , 2013, 14:43 »
Er der nogen som ved om det er ulovligt at vaccinere hønsene, uden at have taget et medicinkursus(Eller et hvis antal år indenfor landbrugs branchen)?

Han vaccinere dem selv, og jeg tvivler stærkt på at han må. Jeg er dog ikke sikker i min sag da jeg ikke kan huske hvad der blev sagt til kurset  :angel:.

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #77 Dato: 24 August , 2013, 15:44 »
Ikke-produktionsdyr må man selv sprøjte med visse midler.
Jeg måtte f.eks. godt sprøjte min hest med antibiotika da den er chipset og registreret som ikke-konsum, ellers måtte jeg ikke ...

så da hønsene per default er konsumdyr og de nok ikke er chipset og dermed undtaget fra konsum i EU sammenhænge så må han ikke.
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Frederik D. Almar

• Passiv bruger
« Svar #78 Dato: 24 August , 2013, 16:59 »
Nå, nu hvor jeg var taget i sommerhus, valgte min mor at køre hen til manden uden mig, tror helst hun ville alene da jeg vidst gav lidt udtryk for at jeg ville tage nogle lidt(Meget) hårdere midler i brug over for ham :angel:

Hun fandt ud af hvad han vaccinere med, og det gør han selv. Han har ikke deltaget i noget medicinkursus. "Nobilis IBmulti-ND-EDS" hedder medicinen, fik taget nogle billeder af flasken. Der kræves recept (Ifølge flasken) for at få det.
Min mor fik kastet et blik på fakturaen som havde en addresse 3 husnumre fra mandens eget hus.. Hmm underligt? Jeg er næsten sikker på at der er noget fusk med i spillet ang. det medicin. Måske man skulle have nogle fagmennesker forbi og se på det?

Hun fik også afvide at forældredyrene til de 3 høns jeg har købt, er fra Tyskland. Men han havde selv udruget dem (Sagde han). Kan han godt bare få æg ind i landet på den måde?

Dette har jeg fået afvide i en kort telefonsamtale, så det kan være at der er endnu mere skidt at høre når jeg kommer hjem imorgen.

Men noget må kunne gøres!  >:(

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #79 Dato: 24 August , 2013, 18:05 »
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Publikationer/Alle%20publikationer/2012293.pdf

Man må tilsyneladende gerne selv vaccinere hobbyfjerkræ ...
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #80 Dato: 24 August , 2013, 18:11 »
Sig mig ejer den mand da ingen skam i livet? >:(

Flot kæmpet Stina bliv endeligt ved /o

Finn er der virklig ingn regler/love for sådan en sygdoms-svinesti? Det bliver jo til dyretransport i hele landet og det kan jo når som helst ramme naboer og os selv. Er der ikke en anmelderpligt eller noget han kan fanges i?
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #81 Dato: 24 August , 2013, 22:22 »
Vaccineret mod hønsesygdom  ??? :o

Han ved åbenbart ikke at det er en vaccine mod new Castle disease. Som der (desværre) skal bruges når høns samles på steder med høns fra andre besætninger.

Man må gerne vaccinere sine EGNE dyr, men skal de udstilles, så kræves der blodprøve og underskrift fra en dyrlæge, for at bekræfte at de nu også er det.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #82 Dato: 25 August , 2013, 14:50 »
Til info så har der været folk forbi og kigge på forholdene. Personer som tidligere har kigget på dyreværnssager og det er der altså ikke tale om her. Der er mange dyr ja, og på lidt plads, men ikke noget der er en sag i.

At DBA og G&G suspenderede ham i sidste uge skyldes mange henvendelser over hans annoncer og brug af billeder der ikke var hans.

Man må gerne købe og sælge dyr, men der er nogle ekstra regler hvis det betragtes som erhvervsmæssigt, men spørgsmålet er om dette er..

Jeg vil igen opfordre til at læse denne tråd om køb af høns og gode råd til at undgå oplevelser med at købe dårlige dyr
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #83 Dato: 25 August , 2013, 15:38 »
 <M
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Schliemann, Viben

• Bruger
« Svar #84 Dato: 25 August , 2013, 17:41 »
Til info så har der været folk forbi og kigge på forholdene. Personer som tidligere har kigget på dyreværnssager og det er der altså ikke tale om her. Der er mange dyr ja, og på lidt plads, men ikke noget der er en sag i.

At DBA og G&G suspenderede ham i sidste uge skyldes mange henvendelser over hans annoncer og brug af billeder der ikke var hans.

Man må gerne købe og sælge dyr, men der er nogle ekstra regler hvis det betragtes som erhvervsmæssigt, men spørgsmålet er om dette er..

Jeg vil igen opfordre til at læse denne tråd om køb af høns og gode råd til at undgå oplevelser med at købe dårlige dyr
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=

Hvis manden har mere end 30 voksne fjerkræ er han erhvervsdrivende efter de regler der er om salg af æg fra privat til private om det også gælder salg af dyr/fjerkræ ved jeg ikke men der er et max hvor man skal være tilmeldt Fødevarestyrelsen og Chr , det skulle vi nemlig og alle vores køber er skrevet ind i en bog :) i et tilfælde af smitsomme sygdomme.
Mvh Viben
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Offline klaus-dk

• Passiv bruger
« Svar #85 Dato: 07 ſeptember , 2013, 17:58 »
Jeg kan se at "manden fra Nyborg" har sin helt egen tråd her i Forum.

Jeg bad i går om hjælp til at bedømme alderen på en høne jeg købte hos ham i juli i år. Den skulle være omkring et år. I Forum bedømems den ud fra billedet til være noget ældre og desuden har den kalkbensmider.

Jeg kan forstå at det er problematisk at oplyse navnet på denne sælger, men her er hvad jeg har skrevet i den anden tråd:

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=35495.0

"Jeg har nu talt med sælgeren i Nyborg.
Her i Forum har alle ment - ud fra billedet (vedhæftet igen) - at den gule høne er noget mere end eet år gammel.
Sælgeren mener at "det er dumme folk", der tror at kunne bedømme hønens alder ud fra billedet. Ja, den har kalkbensmider, men det får orpington let.
Og til problemet med den manglende registrering af køberen var svaret: Og hvad så?"
Og han havde "ingen interesse i at lade handlen gå tilbage".

Jeg sagde, at jeg ville fortælle her på forum, hvor jeg havde købt de to høns.
Og det var jeg velkommen til, så det er altså med sælgers klare accept at jeg gør det:

Aage Christensen
Nordmarksvej 20
5800 Nyborg.
Telefonen på adressen: 28443525"

mvh
Klaus

« Senest Redigeret: 07 ſeptember , 2013, 21:30 Fra klaus-dk »

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #86 Dato: 08 ſeptember , 2013, 08:19 »
Så vidt jeg umiddelbart kan se, så har han hverken annoncer på G&G eller DBA. Hvilket jo forhindrer flere i at komme til at købe ved ham.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #87 Dato: 08 ſeptember , 2013, 08:39 »
Så vidt jeg umiddelbart kan se, så har han hverken annoncer på G&G eller DBA. Hvilket jo forhindrer flere i at komme til at købe ved ham.

Der er nu desværre mange andre steder han kan annoncere :( Men godt at folk herinde i det mindste ved nu, at han ikke er til at stole på.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #88 Dato: 19 Oktober , 2013, 13:52 »
Jeg fandt en annonce i dag på DBA, med et billede der plejer at blive brugt af Nyborg manden. Der står også i en af annoncerne at racehønsene sælges pga flytning.  :P
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race