Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fodertønder  (Læst 1894 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
Fodertønder
« Dato: 15 August , 2013, 14:39 »
De er vel nok dyre for 175 stk, og det endda for den lille blå tønde. Sæt man nu skal have fem. :o
Er der ikke nogle specielle steder, hvor man kan få dem billigt? Måske bruges de som emballage, som nogen efterhånden hober op?

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Fodertønder
« Svar #1 Dato: 15 August , 2013, 16:35 »
Foderspande med låg til hundemad m.m. kan nogle gange købes hos dyrehandlere. De kan fås til noget billigere penge.
Jeg har også nogle metal-vasketøjskurve med låg fra Ikea, men jeg tror ikke de har dem længere. Jeg kunne ikke se dem på deres hjemmeside, da jeg lige var inde for at tjekke og se hvad de kostede.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Egon Lund Nielsen

• Bruger
« Svar #2 Dato: 16 August , 2013, 08:24 »
Er pladsen til det, så brug en defekt fryser. Der er foderet bedre sikret mod mus mm.  Mvh Egon

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #3 Dato: 16 August , 2013, 21:47 »
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Connie

• Bruger
« Svar #4 Dato: 16 August , 2013, 22:49 »
Kan man ikke bare bruge de der klodskasser med låg, som man kan købe i supermarkeder (hvor låget bliver klemt fast) ?
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #5 Dato: 17 August , 2013, 14:58 »
Husk lige at der skal fødevarer i, så ikke hvilken som helst plast-beholder kan bruges....
Fodertønder kan fås nye for 200 kr i både 70 og 120 L
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Connie

• Bruger
« Svar #6 Dato: 17 August , 2013, 15:00 »
Husk lige at der skal fødevarer i, så ikke hvilken som helst plast-beholder kan bruges....
Fodertønder kan fås nye for 200 kr i både 70 og 120 L

Selvfølgelig - takker  /o
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #7 Dato: 17 August , 2013, 15:04 »
Vi købte 60liter fodertøder med stativ og spiral, for 150. og gav 150,- pr. stk.
Mener det var en fra DBA. der solgte dem, så her kan du jo prøve at lede også.

Når du kigger så husk at se efter om det er med et låg er kan skrues af. Vi kørte fra Nordfyn til Svendborg for at hente tønder, men da vi kom fra var det tønder med fast låg. Sælger synes da bare vi kunne skære låget af, og ligge det løst over :o ::) Lang tur for ingenting :-\
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Ole Baun

• Passiv bruger
Mvh Ole Baun

0,3 Isa Warren (hybrid)
0,2 sorte skovhøns (hybrid)
0,2 tværstribede skovhøns (hybrid)
0,4 sølvhalsede dværg italienere
1,10 lys sussex

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline Connie

• Bruger
« Svar #10 Dato: 18 August , 2013, 11:07 »
http://www.forbrugerkemi.dk/forsta-maerkerne/emballage-til-fodevarer

Super ... skal det forstås således at spanden fra Ikea i forzinket og regnvandstønden så ikke egner sig til foder ?
0,2 børn
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #11 Dato: 18 August , 2013, 11:13 »
I forhold til IKEA spanden, så er den her beregnet til fødevarer og samme pris....
http://www.landogfritid.dk/p/309/2433
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #12 Dato: 18 August , 2013, 11:24 »
jeg har sådan ca 50-70 tønder af sådan nogle hvide lave nogle. der er spændebånd og låg til. de er geniale!
de kan stavles  så de ikke fylder noget og man kan nå bunden (det kan man ikke i de blå)

jeg har købt mine forskellige steder på dba.dk  sidst var det en fra midtsjælland som leverede til mig på lolland. ellers har jeg fundet nogle her på lolland og ved tappernøje i sin tid.
prøv at tjekke dba. det kan være han stadig annoncerer.

prisen er den nette sum af 20-25 kr pr tønde. og de fåes i to størrelser.
det er de mindste jeg har haft held med at finde de sidste par gange. der kan være omkring 50 kg korn i.

der har været enten noget flamingo kugler eller noget grafit (mener jeg det er) i dem jeg har fået. og grunden til de er så billige er at sælgerne ikke vil have dem retur så de bliver solgt som fodertønder i stedet. jeg vasker dem med højtryksrenser inden jeg bruger dem.
og har brugt disse tønder til foder så længe jeg husker.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Connie

• Bruger
« Svar #13 Dato: 18 August , 2013, 12:18 »
jeg har sådan ca 50-70 tønder af sådan nogle hvide lave nogle. der er spændebånd og låg til. de er geniale!
de kan stavles  så de ikke fylder noget og man kan nå bunden (det kan man ikke i de blå)

jeg har købt mine forskellige steder på dba.dk  sidst var det en fra midtsjælland som leverede til mig på lolland. ellers har jeg fundet nogle her på lolland og ved tappernøje i sin tid.
prøv at tjekke dba. det kan være han stadig annoncerer.

prisen er den nette sum af 20-25 kr pr tønde. og de fåes i to størrelser.
det er de mindste jeg har haft held med at finde de sidste par gange. der kan være omkring 50 kg korn i.

der har været enten noget flamingo kugler eller noget grafit (mener jeg det er) i dem jeg har fået. og grunden til de er så billige er at sælgerne ikke vil have dem retur så de bliver solgt som fodertønder i stedet. jeg vasker dem med højtryksrenser inden jeg bruger dem.
og har brugt disse tønder til foder så længe jeg husker.

Synes jeg har trævlet dba og guloggratis tyndt efter mindre tønder, netop fordi jeg gerne vil kunne tumle dem også ... og få armen helt ned til bunden .... men kan ikke finde dem, du taler om - udover nogle fra Haderslev - er det dem ?  (det er så bare lidt langt væk fra Sjælland)
http://www.guloggratis.dk/dyr/tilbehor/fodertonde/annonce/20067572-fodertoende-foder-spandetoende
0,2 børn
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 18 August , 2013, 13:35 »
[quo

Super ... skal det forstås således at spanden fra Ikea i forzinket og regnvandstønden så ikke egner sig til foder ?

Det ved jeg desværre ikke Connie. Zinkbeholdere kan være giftige. Men om det er et problem, med ret tørt foder (fx korn) i de pågældende tønder ved jeg ikke.
Jeg ved heller ikke hvad regnvejrstønderne er lavet af. De burde jo være ok da mange vel bruger regnvand til at vande med, men sådan er det ikke altid. Fx må der godt være hormonforstyrende stoffer i modelervoks, fordi det er en hobbyartikel og ikke en børneartikel.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).