Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Gode erfaringer og god behandling /service af dyrlæger på Sjælland?  (Læst 11334 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
http://www.goerlevdyreklinik.com/index.html
Jeg var her med en død hane, hun snittede halsen op og jeg fik selv lov at se med i mikroskopet. Det var både gabes+lungebetændelse. Slap med omkring 500 incl både penicillin og ormekur til 30 høns. I forhold til mine dyrlæge ture med katten(anden klinik) så synes jeg næsten det var billigt!
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Jeg har også brugt Gørlev Dyreklinik til en syg hane. Dyrlægen kunne ikke rigtig sige hvad han fejlede, ud over infektion i foden, men jeg var tilfreds med behandlingen. Jeg slap vist med ca. 350 kroner inkl. medicin og konsultation og hanen kom sig.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marita

• Bruger
Jeg havde brug for hjælp en weekend i 2011 og endte via vagttelefon hos Gimlinge Dyreklinik. De har landpraksis og tager sig herunder også af fjerkræ. De skriver nederst på deres side: "Fjerkræpraksis er begrænset til hobbybrug, men vi har som gammel landpraksis god erfaring med fjerkræsygdomme." Og det var mit indtryk, at de er særdeles hjælpsomme og kompetente. Det var dyrt, fordi det var weekend, men jeg vil ikke tøve med at henvende mig til dem en anden gang. Jeg kender flere fjerkræfolk, som bruger dem:

http://gimlinge-dyreklinik.dk/landpraksisportal.php?page=landpraksis

Da jeg i 2012 fik coccidiose hos små kyllinger, var jeg klar over, det hastede og kontaktede derfor min egen dyrlæge, der tidligere har kørt landpraksis. Hurtig og god hjælp fra John Bennedsen i Ørslev, 4760 Vordingborg. Han bad om gødningsprøve, som han kiggede på med det samme, jeg ankom, og han gav sig tid til at vise mig prøven under mikroskop og forklare, hvad det egentlig er, der sker.

I 2013 - for halvanden måned siden - har jeg har også prøvet Hårlev Dyreklinik - to besøg over en uge hos to forskellige dyrlæger dér. Mit indtryk var, at der ikke er tid til at tale med "patienten" (min mand og jeg). Ved andet besøg, hvor vi havde tid hos den fjerkrækyndige dyrlæge, rørte dyrlægen ikke ved dyret og tog det end ikke op fra transportkassen. Det var en gæsling med hævet løb og tæer. Jeg vil, hvis jeg kan undgå det, ikke bruge dem mere.
« Senest Redigeret: 17 August , 2013, 11:10 Fra Marita »

Offline StinneG

• Passiv bruger
tusind tak for jeres viden samt erfaringsdeling. Vi er indtil nu meget skuffede over den behandling vi har fået ved Hårlev dyreklinik. Dette vil vi også påpege overfor dyrlæge Bjarne Rasmussen, når vi taler med ham igen. Vi har ikke før haft brugt dyrlæge til vores fjerkræ 7-9-13 har behovet ikke været der. men er vant til god behandling af både vores smådyrsdyrlæge samt heste dyrlæger, hvor vi altid kan stille spørgsmål og få en udførlig forklaring på evt. spørgsmål eller hvordan vi behandler bedst mv. det har for os altid været den store forskel på at gå til dyrlæge kontra at gå til egen praktiserende læge. så klart en bedre behandling hvor der er tid til patienter og ejere i dyrlæge verdenen, kontra mange "menneske læger". da vi så denne gang havde brug for en fjerkræ kyndig dyrlæge valgte vi at køre 1,5 time hver vej (3 timers kørsel) til Bjarne Rasmussen i Hårlev, efter vi havde set herinde at han skulle være god, samt at han står på den liste over fjerkrækyndige. Men indtil videre er det nok noget vi har fortrudt, det har været dyrt i benzin, samt behandling ...men det er hvad det er , men der var nærmest ingen tid og selv om vi kom 2 gange af 3 timers kørsel i alt x 2 dage, så kom han ikke engang ud og talte med os, måtte spørge vet.sygeplejersken flere gange om ting som hun så gik 5 skridt hen til ham for at spørge om, og noget fik jeg ikke svar på, og til sidst opgav jeg at spørge mere. Så Marita din historie minder meget om vores. Vi er derfor meget glade for at andre har givet andre muligheder for valg af dyrlæger hvor man har tid til patienter samt ejerne. Vi har indtil nu mistet 8 dyr så klart er man virkelig bekymret og har flere spørgsmål end hvis man "bare" skulle hente en ormekur. regner ikke med at vi vil ligge vores penge og endnu vigtigere vores dyrs liv i deres hænder mere. så TUSIND tak for at i har delt jeres erfaringer med bl.a. andre dyrlæger så vi har en anden option hvis der 7-9-13 skulle komme en anden gang. bedste hilsner Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk