Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Gode erfaringer og god behandling /service af dyrlæger på Sjælland?  (Læst 11340 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline StinneG

• Passiv bruger
hej ville høre om hvilke dyrlæger på Sjælland som i har haft gode erfaringer med samt har fået en god og informativ service/samt behandling fra? Og hvor i føler at i har fået en grundig forklaring mv.
mvh Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Helle K.

• Administrator
Slotsbyens Dyreklinik i Hillerød
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Er der nogen med gode erfaringer her omkring Esbjerg?? Vores lokale dyrlæge har meldt pas.........
og undskyld spam  :P  :)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Hårlev dyreklinik v/ Bjarne Ø. Rasmussen
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline StinneG

• Passiv bruger
tak skal i have men søgte en anden end Bjarne Rasmussen i Hårlev. men Hillerød kunne så være en mulighed, tak ... :)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

www.silkies.dk

Offline Helle K.

• Administrator
tak skal i have men søgte en anden end Bjarne Rasmussen i Hårlev. men Hillerød kunne så være en mulighed, tak ... :)

Klinikken har flere meget kompetente hønsedyrlæger, som har behandlet og reddet flere af mine høns gennem årene. Supert sted /o - som jeg ved også flere andre forumfolk bruger med glæde.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline StinneG

• Passiv bruger
Tusind tak Helle :) det lyder sørme godt. Og dejligt hvis det også er nogle der har tid til at forklare og fortælle om evt. pgl. lidelse. dvs. har tid til deres klienter og patienter :) mange tak Helle!

www.silkies.dk

Offline Helle K.

• Administrator
De giver sig nemlig også tid til at forklare og svare på spørgsmål, og når jeg har haft en høne i konsutation, så er den blevet gennemundersøgt og klatter mikroskoperet. Mine høns får akkurat samme fine behandling  - og er lige så velkomne i konsultationen som min hund
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline StinneG

• Passiv bruger
Helle det var lige det jeg søgte :) mange tak. Vi blev nemlig så skuffede da vi brugte en fjerkræsdyrlæge her for nylig, vi kunne nærmest ikke få lov at snakke med dyrlægen selv. tusind tak Helle for at dele din erfaring :)

www.silkies.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
Ringste Dyreklinik.

Jeg fik en høne opereret for bumblefoot. Det var skisme dyrt, men hønen er helt fin igen. De har to dyrelæger som har med fugle at gøre. En har en stor interesse får dem, mens den anden har arbejdet i Australien eller NZ i en årrække, hvor hun bl.a. har arbejdet med kakaduer osv.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
 /d Øv! Der er slet ikke nævnt nogen her i nærheden....... vores lokale dyrlæge kunne ikke hjælpe............ Det ville være mere trygt med viden om en hønseekspert i nærområdet. Godt nok er jeg allerede glad for mine høns, men der er grænser for hvor langt de kan transporteres til evt. eksperter. Vi har altså kun cykler her. Er der slet ingen dygtige, kompetente i nærheden af 6700 området?
IGEN undskyld spam til trådstarter  :-[  :D men et godt emne  /o Det er rart at være på forkant..............
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline StinneG

• Passiv bruger
Hej Marianne jo tak har set den tråd du linker til og den er super fin :) men ville bare gerne høre om erfaringer og hvem man måske foretrak , men tusind tak Marianne :)

Det lyder godt Martin måske skulle vi prøve den næste gang ..Ringsted :) men håber der iikke bliver en næste gang  ;) men det ville nok være at være for optimistisk når man har "nogle stykker" ;) af de dejlige fjerdyr :) men kan love at vi krydser fingrer for at det er sidste gang. du er et godt menneske Martin at du går "så langt" for et dyr som kan blive velfungerende igen, når det nu har kostet en del. vi havde nok gjort det samme.

Det er ok Charlotte med dit spørgsmål i min tråd...ja at være på forkant er vist altid rart :)

Martin var det udover deres kompetente behandling er de så også nogle der har tid til kunder og de spørgsmål og bekymringer man måtte have, så man føler at man får en god behandling man får selvom det for nogle "bare" er høns?? mange tak for jeres svar

www.silkies.dk

Offline Daisy Cluck

• Passiv bruger
Sidste år købte jeg mine 4 dværgkochindamer. I Nyborg.. Den ene begyndte meget hurtigt at skrante, hvilket ikke rigtigt kom sælger ved.
Men jeg ringede til Københavns Dyrehospital i Valby og fik meget fin og tålmodig behandling-  gode råd om opmadning, øjenbadning, hvad man skal holde øje med etc.
Egentlig lægebehandling kom ikke på tale, men jeg var glad for rådet om at ringe dertil. Tuk Tuk kom sig og er nu i gang med denne sommers andet kuld.

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
De har gratis telefontid om morgen, så der kan man bare ringe, hvis man nogle spørgsmål.

Den dyrlæge jeg havde, sagde at alle dyr, de får ind er lige vigtige for dem.

Da vi kom første gang med hønen, var næsten hele personalet inde i lokalet. Det er jo ikke hver dag, at de har en høne på besøg.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.