Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Uhygge, så det hører måske ikke til her?  (Læst 2164 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Uhygge, så det hører måske ikke til her?
« Dato: 13 August , 2013, 14:20 »
Begge damer er blevet skræmt af vores Main Coonblanding og er fløjet over hegnet (2m.) over den offentlige sti til bagboens have- den er HELT lukket og eneste adgang er via en låge, der OGSÅ er låst  :o  :o  :'(

Mit store kattebur, med halm i bunden, står lige udenfor omtalte låge + 1/2 dåse majs som lokkemiddel......... Bettefis har ligget totalt fladt på jorden indtil nu og er ikke interesseret i mad overhovedet. Han kalder og kalder men får ikke svar..........

Jeg håber, hun snart er hjemme, altså "bagboen", så jeg kan komme ind og se efter...................
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Uhygge, så det hører måske ikke til her?
« Svar #1 Dato: 13 August , 2013, 15:28 »
Det lyder ikke rart. Håber du snart får fat på dem!
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 August , 2013, 16:46 »
Åh nej  /s kan det ikke lade sig gøre at komme ind efter dem  :-\
Håber det ender lykkeligt  8)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 August , 2013, 17:22 »
Ja, hun behøver da ikke være hjemme før du går ind og leder,jeg havde ikke kunnet vente.
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 August , 2013, 07:37 »
 :'( :'( :'( Vi kiggede hendes have igennem sammen uden at finde dem. Jeg har nu set alle de 9 haver, der ligger vest for os og talt med samtlige beboere. De har alle mit tlf.nr. Morgenrunden gav heller ikke resultat- de er væk  <W /f
Jeg ved jo hvor sky de er, og hvis ikke de nu er spist af een af alle jagthundene eller en ræv, hvis de er fløjet længere væk, ligger de helt sikkert og trykker sig et sted............. men HVOR???? De kommer jo ikke når jeg kalder som Bettefis gør........... Han har slet ikke galet her til morgen  :-\ og er meget stille- han spiser dog sin morgemmad.........
 Jeg prøver endnu en runde når yngstemand er sendt i skole. Nu kender hele kvarteret bag os mig som hende med katteburet/majsdåselågsklapreren............... (og som hende med kjole fuld af burresnerler? Hedder de det? Der er i alt fald mange af dem i buskadserne rundt omkring)
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 14 August , 2013, 08:19 »
Åhh..hvor er det grimt, Charlotte :(

Hvis ikke de er blevet spist, så vil de højst sandsynligt holde sig til et sted med andre høns - så du må gå ud og bede Bettefis om at komme i gang med galeriet, så han kan lokke hønerne tilbage.

Det værste er, at de nok ikke kender deres hjem så godt endnu og automatisk vil søge tilbage, men så er mit bedste bud..omkring andre hønsegårde i området.

jeg håber at du finder dem i god behold *k
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 14 August , 2013, 09:20 »
 ;D Det med at få Bettefis til at gale var et godt tip (og første gang jeg har "kaldegokket" i mit liv, men det fik ham igang  :laugh:<E Sanne svarede ret hurtigt omme fra stien.......... Jeg har lige været omme for at hente hende- hun var så træt, at jeg bare kunne tage hende op. Nøøøj hvor er hun sulten- både hun og Bettefis spiser på livet løs i øjeblikket- dåsemajs, guf og startfoder i skøn forening med stegt ris fra i aftes.......... meen........ nu kalder Bettefis jo ikke mere, og blide, forsigtige Bly mangler altså stadig  :'( Jeg havde håbet på at finde dem sammen........
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 14 August , 2013, 09:27 »
Super godt /o /o

Lille Bly er garanteret også i nærheden - så ud og få de to fjer til at snakke højt - endelig ikke skræppe bange, så holder hun sig jo væk.

Jeg tror på, at du nok skal finde hende...men hun er jo også ved at være sulten....og måske våd :(
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 14 August , 2013, 09:43 »
Det har heldigvis kun regnet lidt her i nat- ingen hårde byger og Sanne var helt tør, da jeg tog hende  :) Hun ligger og hviler i solen efter morgemaden............. Bettefis har for travlt med at vogte over sin nu genfundne, hvilende dame til "at få i snak igen"- jeg prøver igen om et par timer..............  *k
www.DFfR.dk

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 14 August , 2013, 10:34 »
Hun er der et sted, kan du ikke tvinge en galen frem, hvordan men så gør det. Måske sætte ham mørkt og så lyst? Du må ud og lede, jeg ville gerne hjælpe men der er lidt langt.
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 14 August , 2013, 11:40 »
Den første og eneste gange vores store kyllinger stak af  , fik vi de fleste hjem , men en enkelt hanekylling lod sig ikke indfange eller lokke hjem ........tilsidst var han rendt igennem flere genboers hække og vi havde svoret at han blev ræveføde
kl 10 om aften stod han ved den aflukket hønsehus dør og ville ind.
det mest underlige er at at hønsene ALDRIG er blevet lukket ind eller ud via den dør
Hanekyllingen var hoppet over havelågen for at komme ind igen ...resten af haven er indhegnet af 180 cm højt plankeværk undtaget et hegn langs vejen på 20 m  højden 90 cm

utroligt evner og de er nok mer territorium afhængeligt end vi tror
X finger for at du finder den sidste
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #11 Dato: 14 August , 2013, 11:48 »
Jeg mener nu heller ikke, at de går ret langt væk hjemmefra, når de er blevet skræmt ud i "friheden" eller er gået på eventyr af egen fri vilje - og slet ikke når de kan høre vennerne derhjemme.

For nogle måneder siden oplevede jeg også en ny hønnike gå på eventyr. Jeg ledte en hel dag efter hende i området, men kunne ikke finde hende. Lidt før hønsesengetid, kom en næsten nabo og fortalte, at hun havde trisset til og fra deres have og hjem mod sin egen hele dagen og den eneste grund til at hun ikke selv var kommet hjem var, at hun ikke kunne komme igennem hønsehegnet i hækken.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 14 August , 2013, 11:51 »
De har jo begge haft en stressende nat hver for sig...... efter det store morgenmåltid hviler de stadig i solen- jeg bliver mere og mere urolig ang. Bly. Hvis hun også var i nærheden, ville jeg have hørt hende og taget hende med hjem........... :-\ Nu har hun jo været væk i næsten et helt døgn  :'(
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #13 Dato: 14 August , 2013, 11:56 »
Jeg kender ikke forholdene i dit område, Charlotte, men er hun i live, så er hun ikke ret langt væk - hvis hun ligger og trykker sig, så kan sådan en høne være meget svær at få øje på. Er hun kommet på den forkerte side af endnu et hegn eller en hæk, da hun blev skræmt ud af sin egen have, så går hun stadig rundt der - jeg tror ikke, at hun begynder at flyve "over noget" nu for at komme hjem - så kloge er høns desværre nok ikke. Og ligge og trykke sig bliver hun heller ikke ved med, da hun nødvendigvis må rundt og søge føde.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 14 August , 2013, 12:16 »
Ihh for noget øv for dig Charlotte - men dejligt, at Sanne i det mindste er hjemme igen i god behold - Krydser lige alt hvad krydses kan for, at lille Bly også snart er hjemme igen, i lige så god behold   :)