Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Feriepasning  (Læst 2251 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Feriepasning
« Svar #15 Dato: 13 August , 2013, 13:29 »
Jeg tænker lidt på at HVIS NU, vi skulle væk på weekend, om man så kan bede om uddeling af hønseguf den ene dag og spirede korn den næste- altså udover det daglige grundfoder.......... det ville jo kræve nøgle til huset, og naboerne synes vidst, at jeg er lidt underlig ang. hønsene allerede- de fodrer med hvede, hvad der er i haven + madrester fra eget køkken.
Jes har fat i det rigtige mht tryghed- en ferie, hvor man bekymrer sig om "det der hjemme", bliver aldrig optimal...........
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #16 Dato: 13 August , 2013, 13:51 »
vi forlader os alle dyrene - hund i op til 2 døgn uden nogen til at kigge forbi, automater efterlades selfølgeligt fyldte, og korn spredes i hønse gården hos ænder og gæs, og hos grisene der får ekstra hø så jeg er sikker på de ikk sulter, og så har alle mindst 2 forskelllige drikkemuligheder

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 13 August , 2013, 14:10 »
Kristian, der er da vist ingen der går sultne i seng hos dig ;) det med to vandingsmuligheder er godt, en beholder kan vælte eller noget andet. Jeg har også altid en lille skål med vand i hjørnet hos hønsene. Hvis nu vandbeholderen lækker eller rebet den hænger i knækker. Og bare få timer uden vand, er alt for lang tid.
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #18 Dato: 13 August , 2013, 15:26 »
Vi har været på en længere ferie i år for første gang nogensinde pga af alle vores (mine) dyr ;)

Vi havde 3 personer i gang med pasning, da vi ikke syntes vi kunne læsse det hele på én person. 2 af dem var bekendte fra lokalområdet, som jeg selv passer dyr hos, når de er af sted. Den ene af dem går altid helt amok med gaver, når jeg har passet der, selvom jeg har sagt at jeg gerne gør det gratis. Men hun fik så selvfølgelig også et par ting (en ramme sodavand og en stor bøtte slik). Den anden plejer ikke at gi noget, men de fik en bøtte slik også, da det er et noget større arbejde her hos mig, og det var 17 dage.

Hos begge af dem plejer jeg også bare at må tage æg og evt lidt grønt/frugt fra haven. Det kan jeg desværre ikke tilbyde dem, så det er også en af grundene til at de fik lidt :)

Jeg synes 100,- i timen lyder fint hvis det fx er en teenager, der lige skal tjene lidt ekstra. Hvis det er en voksen nabo, familiemedlem el.lign. så ville jeg nok gi en flaske vin eller noget, jeg ved de kan li. Lidt efter hvor længe det drejer sig om, hvor meget arbejde der er, og om det er nogen man kan gøre gengæld hos ved at passe deres dyr.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #19 Dato: 17 August , 2013, 21:04 »
Vi skal for første gang snart være væk med 3 overnatninger. Jeg må altså tilstå, det er rigtig rart, at mine forældre kan komme både morgen og aften, for at åbne/lukke for alle fjer og se til at foder og vand ikke løber tør. Men mest rart er det at vide de tilser og tæller at alle er kommet godt i seng.
Meeen jeg har nu faktisk været så bekymret at tanken har strejfet mig, at tilbyde fx her på forum at folk frit kan snuppe 3 overnatninger her på Nordfyn, mod at passe dyrene.

Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #20 Dato: 17 August , 2013, 21:26 »
Min 14 årige søn har i år passet dyr for en familie i nærheden.
Der var to boergeder en flok dværg wyandotter på 16 stk. 2 kaniner i hvert sit store udendørsbur.
3 katte med adgang til bryggers og udendørs voilere.
plus x antal fisk i en stor havedam.
Den lille hund var med til Frankrig.

Jeg tror de satte prisen op imod hvad de skulle betale bare for at have de tre katte på pension i de seks dage, for han fik 200 om dagen, for at komme morgen og aften.

Jeg kørte derover et par gange, for at fravriste de fire skrukker deres æg,,, det nægtede han, og de var godt nok også hidsige  :laugh: og så kunne jeg jo lige se hvor godt det gik med dem alle, men der var ikke noget at komme efter..

Han fik nøgle til huset og koden til alarmen, så han kunne komme ind og fodre katte i bryggerset. Og han vandede da også både krukker udendørs og poter indendørs..

Til min glæde kunne jeg konstaterer at min søn i fremmed sammenhæng er enormt pligtopfyldende, og fik da foruden sin løn også en stor kasse quality street, og sagde at han da gerne ville gøre det igen...  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #21 Dato: 17 August , 2013, 22:02 »
Sikke en dejlig knægt Ina. Jeg ville bestemt også være smadder stolt. /o
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"