Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hanefjerdragt - i hvilken alder?  (Læst 2207 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tove

• Bruger
Hanefjerdragt - i hvilken alder?
« Dato: 12 August , 2013, 19:59 »
Jeg har (bl. a.) brahmakyllinger. Og nogle af dem er henholdsvis guld sort randede og guld blå randede. Og i de farver vil voksne haner jo have en hel anden fjerdragt end hønerne. Og så er det jeg spørger .....hvornår kan jeg se på fjerdragten, hvem der er Hans og hvem der er høns?
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hanefjerdragt - i hvilken alder?
« Svar #1 Dato: 12 August , 2013, 20:28 »
Nu mener du vidst Guld sortbåndede og Guld blåbåndede for ellers har du skaffet noget specielt mange andre gerne ville have.

Hvis de er rimelig hurtigt befjeret kan jeg små småt se vores Dværg Wyandotter efter to uger, men efter at have fået nyt blod ind på skal jeg vente til de er fire for at være sikker. Det er Dværg Wyandotter i Guld sortbåndede.

Det jeg kigger efter er ensfarvede Guldfjer på brystet og halsen. Hvis der bare er en helt ensfarvet bliver det en hane og selv hvis der er den mindste anden farve kan det stadig nå at blive en høne. Noget andet er nakken under halsbehænget hvor vores haner for det meste får sorte eller næste sorte fjer der og bliver meget mørke i det område.
Det er nok noget af det jeg ville gå efter. Har desværre ikke billeder fra den alder hvor det begynder.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Tove

• Bruger
« Svar #2 Dato: 12 August , 2013, 21:40 »
Ok tak! Og tænk at jeg ikke kan lære at skrive farven rigtigt  ;).
Jeg må kigge på dem ud fra den beskrivelse
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 12 August , 2013, 22:23 »
Jeps Brahma er båndede og ikke randede. ;)

Lige så snart de får fjer på skuldre/ryg, så kan kønnet ses. For hanerne bliver røde.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tove

• Bruger
« Svar #4 Dato: 13 August , 2013, 09:18 »
Hm! Mon jeg kun har høner? Det her begynder at blive ret spændende.  ;)

Offline Tove

• Bruger
« Svar #5 Dato: 13 August , 2013, 09:24 »
Og så må jeg vist låne fjerkræstandarden igen, så jeg kan få styr,på de der striber ..... randet/båndet  :)