Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 2 nye Isaér....  (Læst 550 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
2 nye Isaér....
« Dato: 10 August , 2013, 15:12 »
Vi hentede i går 2 nye Isa hønniker, de skulle gå sammen med den Isa (Maja) og Sussex (Tilde) vi hentede i Maj mdr.
Nå men vi kommer hjem og jeg sætter dem ind i huset. Maja er en vanvittig nysgerrig høne og skal straks se hvad der foregår i hendes hønsehus, ud kommer den ene af de nye... og så startede der ellers en koncert uden lige, hold da eller lige op  :laugh: Maja og Tilde gokkede som aldrig før og meget højt, i et par timer. De var fler gang op på taget af deres lille shelter, hvorfra de gokkede som vanvittige.
De 2 nye lod sig ikke mærke af denne larm, og i løbet af 20 min var den ene inde og lægge et fint lille fregnet æg i redekassen.
Tilde og Maja gik i seng som sædvanligt kl. 21, og den sidste af de 2 nye fik lige rumpen indenfor da lågen begyndte at lukke i, så bedre kunne det ikke være.
I morges var der en monster koncert inde i huset, inden lågen gik op og jeg måtte lige ud og tysse på dem, for naboernes skyld.
Og så var der ellers rift om æglægningen, den ene af de nye har bygget sig en lille rede lige foran redekassen og der lagde hun et fint æg med nogle "bumser" på som min datter kalder dem, det ser lidt spøjst ud.
Ellers har dagen været ret fredelig, og alle kommer overens med hinanden, en dejlig oplevelse, af 3 dejlige Isaér og en Sussex. 
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Ilse B

• Passiv bruger
Sv: 2 nye Isaér....
« Svar #1 Dato: 10 August , 2013, 16:26 »
Tillykke med dem <I
Gad vide hvad de sagde, dine høns?
Juhuu, vi har fået nye venner. Eller, kan I komme væk, her bor vi...eller?
Jeg har en høne ,som helt umotiveret kan gå rundt og skræppe meget, meget højt i et Par minutter, jeg aner ikke hvorfor, men sikke en larm hun kan lave /f
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline ØkoErna

• Passiv bruger
Sv: 2 nye Isaér....
« Svar #2 Dato: 10 August , 2013, 16:31 »
Hvor lyder det hyggeligt.
Mine to "gamle" høns gik ud af hønselemmen i morges og tog den ene nye isa med, de tre andre blev i huset og åd de gamle høns lort. Hvor klamt.
Hilsen Mette

1,0 Mand
1,0 Søn fra 2007
0,2 Bielefelder
0,3 Farverolles hvide
0,6 Isa Brown
0,1 American Bulldog