Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Stor og små silkepip  (Læst 1136 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline StinneBD

• Passiv bruger
  • Bare en smule lykke :)
Stor og små silkepip
« Dato: 08 August , 2013, 14:46 »
Halløj derude  <O
Jeg har 4 dværg silker gående, tre fra i år og en fra sidste år, så overvejer jeg nu
og vil rigtig gerne have, 2 måske 3 mere, men i stor udgave, så tænkte jeg lidt på hvad folk har af erfaringer med stor og dværg sammen?
Og så hvordan jeg bedst lige får de nye bedst introduceret for de "gamle" ??
de nye er 11 uger

En ekstra lille ting, hvis jeg nu skulle få naboen med på en hane ide engang, og jeg helst gerne vil have en dværg hane, får hans størrelse noget af sige i forhold til hans øhh manddom og de store silker?? *f
Nybegynder :)
Nu med 4 dværg silkehøns
1 vildfarvet
2 perlegrå
1 rød
2 hvide, af de store

Offline morT4

• Passiv bruger
Sv: Stor og små silkepip
« Svar #1 Dato: 08 August , 2013, 21:34 »
Jeg har haft både små og store sammen uden problemer, dog er det vigtigt at hanen er en dværgrace hvis man har dværg høner, da de små høner ellers kan komme til skade med en stor hane på ryggen. Jeg har Pt en dværgkochin (de store haner er røget i fryseren  ::)) til alle mine høns, som er af stor race og han er netop blevet far  ;D, så det KAN lade sig gøre. Jeg troede faktisk ikke han kunne befrugte æggene, for det kan godt nok være svært, BÅDE at holde fast i hønens nakkefjer OG nå den anden ende SAMTIDIG, når man er en lille hane til en stor orpingtonmadamme   :o
« Senest Redigeret: 08 August , 2013, 21:40 Fra morT4 »
1,1 (+2 vallaker?) hest
0,1 ruhåret hønsehund/labrador blanding
1,2,3 katte
1,0 laksefarvede dv Kochin
0,3 orpington
0,2 sorte Australorps
0,20,6 blandings høns
2,2 børn
1    mand