Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk og daggamle kyllinger....  (Læst 2511 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karina M. Beck

• Passiv bruger
    • Mindset Coaching
Skruk og daggamle kyllinger....
« Dato: 06 August , 2013, 23:14 »
Hej alle.

Har lige haft en skruk som fik befrugtede æg. Der blev i alt 6 kyllinger - en måtte aflives og en døde efter en uge. Resten er 3 haner ser det ud til og 1 høne. Jeg skulle egentlig bruge 5 høns  :D

Nu har min anden høne så lagt sig skruk - jeg påtænker at give hende nogle daggamle kyllinger i stedet for befrugtede æg. Men hvor lang tid skal der gå fra hun har lagt sig skruk, til hun kan få kyllingerne og tror på de er hendes?

Der går den anden høne og hendes 4 stks. 30 dage gamle kyllinger i forvejen - mon ikke det går alligevel?? Det tror jeg :-)
God dag :-)

0,2 Wyandotter sort
0,1 Wyandotter Blå
0,2 Voksne børn
1,0 Mand
1,0 Coton De Tulear
1,0 Norsk skovkat
0,1 Dansk Varmblodshest

Offline akmc

• Bruger
Sv: Skruk og daggamle kyllinger....
« Svar #1 Dato: 07 August , 2013, 08:17 »
Jeg ville vente min 14dage før jeg ville prøve med daggamle kyllinger,  og så ville jeg ligge dem under hende om natten så kan nå at vende sig til lyden af dem.

jeg skal understrege at det bare et et gæt fra min side :)

Mvh Christian
0.4 Røde Amerikanere
0.2 Grünleger
0.4 Hvid italiener
0.2 Homo sapiens

Offline anddanlise

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 August , 2013, 21:11 »
Min ene skruk fik nogle daggamle kyllinger efter hun havde ligget fast på reden i en uge. lagde dem under hende om aften og fjernede de snyde æg hun lå på samtidig det gik fint.

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #3 Dato: 07 August , 2013, 22:09 »
Og hvor får i så de daggamle kyller fra?? Jeg har søgt og søgt, da jeg er træt af mine skrukhøns, og ikke har befrugtede æg selv???? Fredericia området vil være helt fint

Offline Karina M. Beck

• Passiv bruger
    • Mindset Coaching
« Svar #4 Dato: 11 August , 2013, 18:37 »
Lone - jeg opgav de daggamle kyllinger, da jeg er ved at være træt af ingen æg at få  :( Har købt 3 kyllinger som er ca. 12 uger og sat ind til mine to voksne og 4 kyllinger på 5 - 6 uger. Jeg er også rigtig træt af, at mine skrukker som de gør... ved ikke hvordan man kan afskrukke dem UDEN kylllinger - men hvis du vil have kyllinger lyder det da fint at de kun skal ligge godt en uge skruk før der kan sættes kyllinger ind :-) Min anden skruk begyndte at lægge æg igen, da kyllinger var ca. 4 uger gamle  /o Eneste problem her er, at hun lægger dem hos den skrukke = fortsat ingen æg til os :-(
God dag :-)

0,2 Wyandotter sort
0,1 Wyandotter Blå
0,2 Voksne børn
1,0 Mand
1,0 Coton De Tulear
1,0 Norsk skovkat
0,1 Dansk Varmblodshest