Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Grønt fodring af gæs  (Læst 2950 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Haugaard

• Passiv bruger
Grønt fodring af gæs
« Dato: 05 August , 2013, 18:02 »
Hejsa

Nyt fodring af gæs , de går et stykke hvor der ikke er så meget græs , men bliver lukket på et større stykke indenfor et par uger...

Men kan jeg bare give dem afklip fra plæneklipperen eller plukke lidt grønt til dem ?

Kom endelig med Alt hvad i ved om fodring af gæs og hold af gæs .... :)

Vh
Rene

0.2 Maran, 2 tam katte, 147 dræbersnegle, 2 flagermus, 1.3 Moskus ænder, 4.5 moskus i fryseren.

Offline Trines

• Passiv bruger
Sv: Grønt fodring af gæs
« Svar #1 Dato: 05 August , 2013, 20:53 »

Mine gæslinger går frit på vores frugtplantage dagen lang og spiser primært græs og masser af det, så du kan rolig klippe en masse græs til dem. De spiser også skvalderkål og andre blade og blomster, så kan bare klippe og plukke løs, dine gæs vil elske dig for dit /o
Morgen og aften giver jeg gæslingerne lidt kyllinge voksefoder, men de har det ikke stående fremme hele dagen, da jeg gerne vil at de selv søger deres føde i naturen. Om aftenen får de alt det de kan spise af foder, hvilket faktisk er en del, men de vokser jo også helt vildt. De er ca 3 mdr. nu og er virkelig store og flotte.

Endvidere så elsker de vand, både deres så hvor de bader og dykker under vandet, men også vores ande-muder-smaderhul, der står de også ofte og roder rundt ligesom ænderne.

Held og lykke med gæssene, de er herlige dyr, med store personligheder ;)
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Gåsepigen

• Bruger
Sv: Grønt fodring af gæs
« Svar #2 Dato: 05 August , 2013, 22:34 »
Ja, hvis ikke de selv kan plukke, er afklip fint til dem.

Men pas på her i varmen - græsafklip brænder hurtigt sammen og gærer, og så er det ikke længere godt for dem. Giv dem flere gange om dagen, og spred det godt ud. Hellere vissent grønt end gæret grønt!
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat