Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høns i stuerne  (Læst 3332 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Høns i stuerne
« Svar #15 Dato: 05 August , 2013, 19:17 »
Her blev det lidt for meget med høns på terrassen. Der var klatter over det hele, og selv om det var hyggeligt at have dem rundt om huset, så var det også lidt øv, med hønsemøg over alt.

De blev nu hegnet inde af andre årsager, for de skulle over vejen for at komme hen til huset, og med de motorbøller vi har her, gik jeg altid og var bange for at de blev kørt ned. Nu må de "nøjes" med græsset i folden.

Dog kommer der stadig høns indendøre her ved sygdom eller wellnessbehandling. Her er Sortøje inde for at komme til kræfterne efter sygdom. Hun boede indenfor i tre uger. Carlo, på det andet billede, ligger og snorker på badeværelsesbordet efter en "vask, klip og føn" ;D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Karensminde

• Passiv bruger
  • Udstillinger: lokal 4, LU 2 og 1 dyrskue
« Svar #16 Dato: 05 August , 2013, 21:27 »
Selvfølgelig kan man også have høns gående frit på græsplænen, selv om man avler på dem... Når man samler æg til rugning (og i et tidsrum før) så er man selvfølgelig nødt til at sørge for at de ikke kan blande sig og "lufte" dem på forskellige tidspunkter. Men på den her tid af året er det jo ikke noget problem.
Det kan man sagtens men jeg har utrolig mange skruk høner så vil ikke have racerne gående sammen da der jo kommer blandninger ud af æggene så ;) Og kan kun bruge race rene dyr :)
« Senest Redigeret: 06 August , 2013, 10:33 Fra Karensminde »
Vh Simon :)
Jeg er avler sereriøst med:
Stor wyandot i Sølv sort/randet, tværsribet & guld sort/randet
Hollandske dværg ogko shamo i sort
Scahsen, cyaoga, og dansk and.
Cellegæs i brun
Danske gæs i gråbroget
Frankiske gæs i blå
Samt en masse fugle :D
Medlem af:
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.vendsysselfjerkraeklub.dk/
http://www.hjfugl.dk/
http://www.123hjemmeside.dk/DGAK/
Specialklubben for hollandske dværg.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 05 August , 2013, 22:01 »
Nu har jeg kun 3 høns og 3 kyller og en meget stor have, så der er ikke det store lorte-problem. Men af en eller anden grund er det spændende at smutte ind i huset, det er tydeligt at se at de ved det er forbudt område, de sniger sig om hjørnerne og undersøger alt meget nøje. Det er da ret morsomt, men som sagt også noget griseri.

Jeg tror at en netdør bliver løsningen, den med bleen er en smule for meget.

Kan man slet ikke opdrage dem?
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #18 Dato: 05 August , 2013, 22:07 »
Nu har jeg kun 3 høns og 3 kyller og en meget stor have, så der er ikke det store lorte-problem. Men af en eller anden grund er det spændende at smutte ind i huset, det er tydeligt at se at de ved det er forbudt område, de sniger sig om hjørnerne og undersøger alt meget nøje. Det er da ret morsomt, men som sagt også noget griseri.

Jeg tror at en netdør bliver løsningen, den med bleen er en smule for meget.

Kan man slet ikke opdrage dem?
Jo, det kan du godt, men der vil måske være en der er uopdragen og går ind alligevel. Af min 18 stk. store hønseflok, var der to der konsekvent gik ind. Resten stoppede på dørtrinet. Den ene hane kunne godt sætte en fod indenfor, men når jeg  sagde "næ næ næ næ.... ud du", så gik han pænt ud og stillede sig på dørtrinnet igen ;). Du må prøve at træne dem :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 05 August , 2013, 22:43 »
Jeg må i gang med at opdrage dem, det vil nok tage noget tid med sådan en flok frække teenagere. /1

Af en eller anden grund er det altså smadderhyggeligt

*b
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #20 Dato: 05 August , 2013, 22:57 »
Fed tråd  /o  :laugh: og her troede jeg at jeg var helt alene i verden med skøre høns der bare vil ind  :laugh:

vi har overdækket terasse med vægge, men har sat en lille låge på nu udvendigt fordi jeg gerne vil have døren åben, og det syntes goggerne var super hyggeligt, --- yeee vi kan gå hele vejen ind her  /o
nej nej ud ud , sååå fat i låge, og hænge den op, men gud fri mig vel, om det er et problem, næææ vi hopper da bare op på lågen og hopper ned inde på den hyggelig terasse hvor alle krydreurterne står  :laugh:

og så står de der og griner af mig  /d  :laugh:
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 06 August , 2013, 21:46 »
Jeg sætter nu også grænsen ved høns i huset  :police:  . Jeg havde vagtel kyllinger i 2 uger i et bur i baggangen - puuhaa hvor de lugtede - jeg er nok sippet  *g
Vores høns forsøger jeg at opdrage. De er sjældent på terassen og når de er , blir de jaget væk ( psst psst -ud på græsset med jer ) og de prøver til jævnligt - ca hveranden uge . Ellers blir de på de 2 tdr land hvor det er lovligt at være /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline RandiL

• Passiv bruger
Høns i stuerne
« Svar #22 Dato: 07 August , 2013, 08:06 »
Se på www.mypetchicken.com. De har dem i flere farver! Ved ikke, om firmaet sender til Danmark, men det er der garanteret andre, der gør.
Bleerne er vist til høns, som bor i lejlighed. Og jo, de findes.
Hey fantastisk link - måske man skulle lave en dansk side. Mon der er salg i hønsebleer i Dk ;-)
Her går hønsene i det meste af haven, men terrasse og en anden del er hegnet inde så hunden ikke kan komme i nærheden af dem.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #23 Dato: 07 August , 2013, 08:20 »
Jeg må nok tilstå at jeg er så gammeldags så høns med bleer tiltaler mig virkelig ikke. Det er ligesom når folk klæder deres hunde og katte ud i kjoler osv. og tror at de er deres børn og bærer rundt på dem hele dagen og stopper "godbidder" ned i halsen på dem.  /d
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #24 Dato: 07 August , 2013, 08:30 »
Jeg må nok tilstå at jeg er så gammeldags så høns med bleer tiltaler mig virkelig ikke. Det er ligesom når folk klæder deres hunde og katte ud i kjoler osv. og tror at de er deres børn og bærer rundt på dem hele dagen og stopper "godbidder" ned i halsen på dem.  /d

Hørt /o

...men gåsen Faster Anna med ble på er ok *p
« Senest Redigeret: 08 August , 2013, 11:01 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #25 Dato: 07 August , 2013, 08:58 »

Hel enig  /o
jeg står også af  :)
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #26 Dato: 07 August , 2013, 09:27 »
Nemlig Lene, høns er ikke til at lege med.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 07 August , 2013, 09:58 »
Det der med at løfte sine høns og give dem godbidder, det er da noget jeg gør i stor stil. Det er en af grundene til at vi fik dem ;) som kæledyr. At de så også lægger æg er et stort plus.
Men de får aldrig ble, eller andet tøj på, og jeg vil heller ikke have dem inde i huset. Men den grænse skal så lige læres, de bliver skubbet ud igen og igen, jeg tror det lykkedes på et tidspunkt?

Løfter I andre aldrig rundt med jeres høns? Bare lidt? Sådan en silkehøne er altså lækker at røre ved, og de hopper selv op på skødet når vi sidder i haven, så de må da ikke have noget imod det ?
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #28 Dato: 07 August , 2013, 10:04 »
Nej jeg går ikke og bærer rundt på mine høns. Lidt håndfodring i ny og næ. Ellers så bliver de efterset for lus og mider engang imellem, men ellers går de rundt som det passer dem. De er heller ikke interesserede i at komme ind. (Men de ved så sandelig godt hvor døren er, for det er jo der jeg kommer ud med lækre køkkenrester). Til gengæld er jeg helt sikker på, at hvis jeg ikke havde haft netdør, så havde de nysgerrige gæs også taget en tur rundt inde i huset. Og er der en ting der er mere ulækkert end hønselort på gulvet, så er det helt sikkert gåselort, så jeg priser mig lykkelig for min netdør!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #29 Dato: 07 August , 2013, 10:11 »
Jo, jeg har da mine høns i hænder, enten for at tjekke dem for utøj eller sortere i dem.

Endvidere er det også en fordel at de er vant til at være i hænder, når de skal udstilles.

Men kæle med dem, det gør jeg ikke. Dertil har jeg kattene, som forøvrigt gerne må komme ind i huset. Men de taber heller ikke klatter rundt omkring.
« Senest Redigeret: 07 August , 2013, 19:46 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub