Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høns i stuerne  (Læst 3296 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
Høns i stuerne
« Dato: 05 August , 2013, 13:45 »
Hej i sommervarmen :laugh:
Her er et spørgsmål der vist kun er egnet herinde på forum, hvis ikke man vil blive totalt til grin *f
Hvordan undgår I at jeres høns løber rundt inde i huset og hopper op på møblerne og gemmer sig under sofaen? De er jo meget søde, men det er jo noget griseri. De har regnet ud at de ikke må, så de siger ikke meget når de vimser rundt herinde. Det er især tre 8 ugers kyllinger der går på eventyr.
Hvad gør i andre? Børnegitter, eller?
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Høns i stuerne
« Svar #1 Dato: 05 August , 2013, 14:05 »
Hej i sommervarmen :laugh:
Her er et spørgsmål der vist kun er egnet herinde på forum, hvis ikke man vil blive totalt til grin *f
Hvordan undgår I at jeres høns løber rundt inde i huset og hopper op på møblerne og gemmer sig under sofaen? De er jo meget søde, men det er jo noget griseri. De har regnet ud at de ikke må, så de siger ikke meget når de vimser rundt herinde. Det er især tre 8 ugers kyllinger der går på eventyr.
Hvad gør i andre? Børnegitter, eller?
He he..., ja den slags er vist bedst egnet for hønsetosser på et fjerkræforum /o ;D.

Jeg opgav. Jeg kunne ikke holde hønsene ude. Især to gik ind hele tiden, og stod der noget foran, så hoppede de bare over, eller væltede det der nu stod og spærrede. Et børnegitter er nok en god idé - mine høns lod sig i hvert fald ikke opdrage ::). Nu har de fået egen indhegning og har ikke længere adgang til terrassen, hvilket de er meget skuffede over :(.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Daisy Cluck

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 August , 2013, 14:15 »
Der er jo også den mulighed, at dine høns får ble på. Mønstre og syanvisninger finder du nemt på nettet! Overvejende amerikanske sider.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 August , 2013, 14:25 »
Tanja :)
Så du hegner simpelhen terrasse ind? Tja det kan det måske ende med, men det er da noget bøvl, som vi siger herovre i Jylland. Jeg har prøvet at spærre dørene med div kasser og stole, men de hopper bare over eller som du siger, vælter det.
Da jeg startede som hønseejer i foråret, havde jeg slet, slet ikke regnet med at det skulle være sådan. Det er jo små personligheder vi har med at gøre *p
Men det er nu ikke så smart med klatter på stuegulvet.
Måske et strint vand med en vandpistol hver gang de går over tærsklen. Så kunne jeg ligge på lur ved døren hele dagen :police: bare der ikke kommer nogle og ser mig, så blir jeg vist sendt på den lukkede <H

Er der andre der har en ide? Er det synd med en vandpistol? De vil jo så ikke se det er mig der straffer. Kan man overhovedet opdrage høns?
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 August , 2013, 14:32 »
Margrethe  :)
BLE?? Ha, ha, det har jeg alligevel aldrig hørt om. Det må jeg vist lige læse lidt om. Det lyder totalt skørt, men hvad, måske var det en ide, hmmmm....

Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Daisy Cluck

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 05 August , 2013, 14:49 »
Se på www.mypetchicken.com. De har dem i flere farver! Ved ikke, om firmaet sender til Danmark, men det er der garanteret andre, der gør.
Bleerne er vist til høns, som bor i lejlighed. Og jo, de findes.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #6 Dato: 05 August , 2013, 15:18 »
Netdør! Så kan hønsene og fluerne blive ude hvor de hører til.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 05 August , 2013, 16:48 »
Det  var dog et skrækkelig link daisy, ud over bleerne <ti hi> så har de alt muligt og umuligt som man slet ikke anede man manglede  ...  ::)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Karensminde

• Passiv bruger
  • Udstillinger: lokal 4, LU 2 og 1 dyrskue
« Svar #8 Dato: 05 August , 2013, 17:02 »
har dem i deres gårdere... Hvor de høre til
Vh Simon :)
Jeg er avler sereriøst med:
Stor wyandot i Sølv sort/randet, tværsribet & guld sort/randet
Hollandske dværg ogko shamo i sort
Scahsen, cyaoga, og dansk and.
Cellegæs i brun
Danske gæs i gråbroget
Frankiske gæs i blå
Samt en masse fugle :D
Medlem af:
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.vendsysselfjerkraeklub.dk/
http://www.hjfugl.dk/
http://www.123hjemmeside.dk/DGAK/
Specialklubben for hollandske dværg.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #9 Dato: 05 August , 2013, 17:10 »
har dem i deres gårdere... Hvor de høre til

Der er jeg så bestemt ikke enig med dig Simon ;). Har man muligheden, så hører høns til i hele haven, marken, skoven...eller hvordan forholdene nu er, hvor de bor.

Hmm...og med hensyn til høns i stuerne ::) så er der vist mange her på forum som ved, hvad vi mener om den kombination her hos os ;D, men når jeg gerne vil have min stue for mig selv, så har jeg også en netlåge til havedøren.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Karensminde

• Passiv bruger
  • Udstillinger: lokal 4, LU 2 og 1 dyrskue
« Svar #10 Dato: 05 August , 2013, 17:19 »
Ja men når man avler seriøst dur det jo ikke og lukke alle høns ud ;) Og deres gårdere er også store og der er græs i, hvilket mange ikke har  /d
« Senest Redigeret: 05 August , 2013, 17:21 Fra Karensminde »
Vh Simon :)
Jeg er avler sereriøst med:
Stor wyandot i Sølv sort/randet, tværsribet & guld sort/randet
Hollandske dværg ogko shamo i sort
Scahsen, cyaoga, og dansk and.
Cellegæs i brun
Danske gæs i gråbroget
Frankiske gæs i blå
Samt en masse fugle :D
Medlem af:
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.vendsysselfjerkraeklub.dk/
http://www.hjfugl.dk/
http://www.123hjemmeside.dk/DGAK/
Specialklubben for hollandske dværg.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #11 Dato: 05 August , 2013, 17:23 »
Jeg ved godt, at dine høns har rigtig fine forhold, Simon /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #12 Dato: 05 August , 2013, 17:34 »
Jeg synes det er for ulækkert med alle de hønseklatter, for at sige det som det er - så de har bare at blive i deres (store) gård. Både vi selv og børnebørn skal kunne ligge og lege på græsplænen uden at få lort mellem tæ(nd)erne.
Jeg har heller ikke lyst til at få deres lopper ind i stuen, hvis de har sådan nogen - og det kan de jo få  en gang imellem, eller mider. Jeg tror ikke jeg elsker mine fugle mindre end de fleste, men jeg har simpelthen nogle grænser der. Lader I dem komme i køkkenet også? På køkkenbordet?  /3
Om vinteren flytter jeg hegnet, så de får køkkenhaven og et stort stykke græs med i deres 'gård'.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #13 Dato: 05 August , 2013, 17:42 »
Jeg er ikke sikker på at høns kan lide at gå med ble - det må da sætte sig i rumpefjerene - men den her taske gad jeg godt eje :-)
http://www.mypetchicken.com/catalog/Gifts-for-Chicken-Lovers/Henbag-chicken-purse-2-colors-p647.aspx
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #14 Dato: 05 August , 2013, 19:01 »
Selvfølgelig kan man også have høns gående frit på græsplænen, selv om man avler på dem... Når man samler æg til rugning (og i et tidsrum før) så er man selvfølgelig nødt til at sørge for at de ikke kan blande sig og "lufte" dem på forskellige tidspunkter. Men på den her tid af året er det jo ikke noget problem.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi