Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: død høne.  (Læst 1253 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Betty

• Passiv bruger
død høne.
« Dato: 02 August , 2013, 13:02 »
jeg havde en skruk høne, som jeg syntes skulle have nogle æg. Så jeg fik lavet en fin rugekasse (et gammel kaninbur så hun kunne få fred men hvor hun også kunne komme ud). Hun blev puttet med æg. I dag så jeg så at hun havde skidt på æggene, så dem vaskede jeg og puttede hende igen. Kort efter hørte jeg at hun baskede rundt derinde, og lidt efter kiggede jeg til hende og så lå hun squ død. Jeg tænker at hun har brækket halsen.

det jeg vil hører om, har jeg gjort noget forkert i måden jeg har plejet min høne? for hun var i live og så ud til at have det godt da jeg gik fra hende. Må indrømme at jeg er lidt trist over at hun døde.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: død høne.
« Svar #1 Dato: 02 August , 2013, 13:12 »
Ud over at det er bedst at skrabe æggene rene og ikke vaske dem, tror jeg bare du var uheldig. Og æggene havde jo intet med dødsfaldet at gøre.
Jeg har selv oplevet at finde skrukken død en morgen, kyllingerne under hende havde det fint under deres dundyne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Betty

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 August , 2013, 13:13 »
hun har self haft både vand og mad, og var ikke tyng at se på eller røre ved.

Offline Betty

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 August , 2013, 13:16 »
Ud over at det er bedst at skrabe æggene rene og ikke vaske dem, tror jeg bare du var uheldig. Og æggene havde jo intet med dødsfaldet at gøre.
Jeg har selv oplevet at finde skrukken død en morgen, kyllingerne under hende havde det fint under deres dundyne.

så ved jeg det til næste gang - synes bare at have læst et sted at de kunne vaskes.

ok - så må jeg prøve igen til næste år, bare ærgeligt for hun var sådan en hyggelig dame.
Og så må jeg bare vente med tålmodighed til at jeg kan hente de høns jeg har bestilt.