Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønemor er blevet lidt "tung" i brystet?  (Læst 3622 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline RandiL

• Passiv bruger
Hønemor er blevet lidt "tung" i brystet?
« Dato: 01 August , 2013, 08:03 »
Ja hønemor med 3 store kyllinger er blevet sådan lidt "tung i brystet - det er som om hendes bryst er blevet tungere og hun ser slet ikke ud som hun plejer (og som de andre høns). Min anden hønemor ser slet ikke sådan ud. Jeg synes det er svært at forklare så her er billeder. Det første er af den tunge hønemor, det andet af hendes søster som ikke har haft kyllinger og det sidste af den anden hønemor som er 1 år ældre end de 2 andre (hun er fra 2011). Ved I hvad det kan være?
Hun spiser og virker ok men har veget 1 pladsen i hierarkiet og har nyst et par gange men virker ikke forkølet.

Offline RandiL

• Passiv bruger
« Svar #1 Dato: 03 August , 2013, 13:28 »
Slet slet ingen der har nogle input? Måske er det bare fordi hun er blevet tynd af at have kyllinger?

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Hønemor er blevet lidt "tung" i brystet?
« Svar #2 Dato: 03 August , 2013, 15:07 »
Jeg sad og studerede dine billeder for nogle dage siden, og har stadig ikke rigtig nogle bud på, hvad det kan være...eller om det èr noget i det hele taget ;)

Jeg har set sådan en nedsunket brystkasse nogle gang før - og hver gang på en sund og rask høne...hvor de fleste af dem skam stadig lever i bedste velgående med deres kosmetiske "problem".

Jeg tror altså ikke, at det har nogen betydning - måske er man blot blevet lidt løsere i kødet ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline RandiL

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 03 August , 2013, 18:52 »
He he Helle - "lidt løsere i kødet" lyder helt velkendt ;-)
Men altså det er som om det er nedsunket og lidt skævt. "Buler" sådan lidt skævt.
Men godt hvis det bare er udseendet det handler om - hun lægger fine æg og spiser ok

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 03 August , 2013, 19:33 »
skævheden skyldes at det oftest er kroen, som bliver ...lidt løs ::) he he...ja, ja...det kender vi jo godt :o

En fantasifuld teori kunne være, at hun nu har ligget på rede så længe, så hun i fulde drag...nyder at fylde sig med alle de lækkerier, hun nu har tid til at gå og udvælge, så kroen konstant er stopfyldt og stor som en fodbold
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 03 August , 2013, 19:45 »
Sådan en har jeg også, og hun har gået og svinget med brystet i årevis, og sommetider så meget at hun mister fjererne  og får en gloende rød plet,,, for min høne har det ikke været et problem, hun smiler stadig, når hun fiser efter mig og godbidderne  :)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline RandiL

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 August , 2013, 20:41 »
Dejligt at høre at det sandsynligvis ikke har den store betydning. Synes så oven i købet hendes "søster" er begyndt at se lignende ud. Den ældste høne er nu den pæneste :-)