Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Befrugtede æg  (Læst 2962 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Befrugtede æg
« Dato: 03 Marts , 2009, 22:18 »
Jeg mener at man kan se på æggeblommen om ægget er befrugtet..når jeg slår et æg ud, bliver det nøje studeret inden det bruges i madlavningen..der er en lille hvid plet..betyder det så at ægget er befrugtet eller hva? nogle af mine æg har en hvid plet med ligesom en tynd hvid ring omkring..hvad er forskellen på de to ting så..jeg er kommet i tanke om at måske skal der være en "ring" omkring for at ægget er befrugtet..Mine unger synes jeg er mærkelig når jeg står med hovedet ned i de udslående æg..men man må jo undersøge tingene..ik :D
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
Sv: Befrugtede æg
« Svar #1 Dato: 16 Juli , 2012, 21:07 »
En meget gammel tråd som er meget interessant.Er der ingen der ved noget om det ?
Jeg har nemlig hørt det samme om den hvide (plet) :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 16 Juli , 2012, 22:37 »
Man kan ikke se på et æg om det er befrugtet, i så fald har man mikroskop øjne

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 16 Juli , 2012, 23:02 »
Okay, det her er så måske lidt fjollet...men er det i princippet ikke fuldstændig ligegyldigt, om man kan se det eller ej? Når først ægget er slået ud, kan der jo ihvertfald ikke ruges på det mere og ægget mister jo ingen værdi i husholdningen, HVIS det er befrugtet! Men hvis man ikke ønsker at spise de befrugtede æg er jeg overbevist om, at så skal man ihvertfald ikke holde en hane ;-);-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 17 Juli , 2012, 13:21 »
Jeg har bare observeret, at da jeg hos nogle af mine meget godt befrugtede æg, kunne se en lys ring omkring den hvide plet og sammenlignede dem  med nogle æg som jeg vidste ikke var befrugtet. På de ubefrugtede æg var der ingen ring omkring pletten..altså regner jeg med at det kan ses på det udslåede æg..

Måske andre kunne gøre det samme forsøg..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline todda

• Bruger
« Svar #5 Dato: 17 Juli , 2012, 13:41 »
den ring skal i hvertfald undersøges, når jeg engang igen får hane,lyder spændende.
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.