Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rotter og kyllinger  (Læst 4146 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ajp82

• Passiv bruger
Rotter og kyllinger
« Dato: 29 Juli , 2013, 12:08 »
Jeg har lige købt 3 kyllinger på 8 uger. Og vi har et lille rotte problem. Kyllingerne går alene. Hvor gamle skal de være, før de kan forsvare sig selv mod rotterne? For en rotte kan vel finde på at bide dem ihjel? Jeg lukker kyllingerne ind om aftenen, så rotten ikke kan komme ind til dem. Og hver morgen kan jeg se den har gravet hul ind under vores hønsegård. Jeg overvejede at lægge fliser under jorden, men en rotte kan vel klemme sig igennem hønsetråden?

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Rotter og kyllinger
« Svar #1 Dato: 29 Juli , 2013, 12:23 »
Kan desværre ikke svare på dine spørgsmål, men vil bare lige minde dig om, at du skal huske at melde rotteproblemet til kommunen, så får du hjælp til at komme af med dem.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline ajp82

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 Juli , 2013, 12:28 »
Det er gjort. Og bliver gjort igen, da de stadig er her :-/

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 29 Juli , 2013, 19:24 »
Maskerne i tråden må max være 1x 3 cm hvis rotten skal holdes ude. Det var hvad rotte manden sagde her . Fliserne skal jo så også dække hele hønsegården ... Ellers kan de bare grave sig under. Rotter kan også tage voksne høns, hvis de kan komme til dem når de sover  ??? , så bliv ved med at lukke til aften  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline akmc

• Bruger
« Svar #4 Dato: 30 Juli , 2013, 08:56 »
Jeg har året rundt 2 rotte fælder med maksimalt 1 uge gammel mad i, jeg har aldrig haft rotter til at bo her men sidste rotte sæson tog jeg 16  tilløbere.
det er en evig kamp!

God jagt :)

Mvh Christian
0.4 Røde Amerikanere
0.2 Grünleger
0.4 Hvid italiener
0.2 Homo sapiens

Offline ajp82

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 30 Juli , 2013, 09:16 »
Jo tak :-) Vi har også en fælde udenfor hønsegården. Og om natten sætter vi en op inde i hønsegården. Den var klappet i nat. Men rotten er sgu snu. Venter også på kommunen kommer igen med noget gift.

Offline Bakkebo

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 07 August , 2013, 20:39 »
Skynd dig at lægge noget gift, jeg fik sidste år taget to kyllinger af rotter! Ikke noget købt syn! Og de var altså halvstore, 3-4 uger måske. Og et par rotter kan blive til .... Helt vildt mange, jeg taler af erfaring og mindes en vinter hvor stalden var fyldt af smækfælder, trådfælder, muldvarpesakse mv. Det mest effektive var altså gift!
1,1 araucana
0,2 Sussex
0, 2 dansk landhøne
1,0 maran sort-kobber
Blandingshøns
Marankyllinger
Blandigskyllinger i forskellige aldre.

Offline ajp82

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 07 August , 2013, 21:02 »
Vi har fået gift ud i sidste uge. Og det har den/de heldigvis spist af. Og der er ikke nye huller ind til hønsegården /o Men føler mig nu ikke sikker nok til at jeg vil lade dem gå ude om natten. Så vi lukker dem stadig ind om natten. Kyllingerne er ved at være 10 uger nu.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 08 August , 2013, 00:22 »
Det er altid en god ide at lukke sine fjer forsvarligt inde for natten. Der er andre farer derude end rotterne, feks ræv, mår, mink.
Mvh
Erik Andersen